دستگیری سازنده پیج اینستاگرام جعلی در همدان

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان  اظهار داشت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا شهرستان ملایر مراجعه کرد و مدعی شد که شخصی ناشناس صفحه‌ای جعلی بنام بنده در شبکه اجتماعی اینستاگرام ساخته که در آن توسط عکس‌های شخصی وی سوءاستفاده و ایجاد مزاحمت کرده است، لذا رسیدگی به این پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار مأمورین پلیس فتا ملایر قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود:با بررسی‌های تخصصی انجام‌شده و انجام اقدامات فنی در فضای مجازی، هویت متهم مورد شناسایی قرار گرفت و محل سکونت وی در شهرستان ملایر کشف شد؛ در ادامه با اخذ مجوز مقام قضایی و اعزام تیمی از مأموران پلیس، متهم دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به این پلیس منتقل شد.

سرهنگ سرخوش نهاد بیان کرد: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی بود اما پس از مشاهده ادله و شواهد انکارناپذیر لب به اعتراف گشود و به بزه ارتکابی اعتراف کرد و گفت : باانگیزه شخصی ، عکس‌ شاکیه را از روی حساب کاربری‌اش کپی کرده و صفحه‌ای بانام وی ایجاد کردم.

این مقام انتظامی گفت: سوءاستفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی یکی از شایع‌ترین جرائم حوزه فضای مجازی می‌باشد؛ لذا هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

رئیس پلیس فتا استان همدان خاطرنشان کرد‌ : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594457 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟