حمله پلیس جورجیا به ماشین یک خانواده سیاهپوست

به گزارش رکنا،ساعت ۸ روز شنبه به وقت محلی با شلیک پلیس به سوی خودرویی که سرنشینان آن نوجوانان سیاهپوست بودند، حادثه‌ای مرگبار رقم خورد.

به گفته این پایگاه خبری، سرنشینان این ماشین از یک خانواده بوده و بین ۹ تا ۱۶ سال سن داشتند. پلیس به سه فرزند کوچکتر زمانی که از ماشین خارج می‌شدند، شلیک کرده است.

دفتر تحقیقات جورجیا علت این اقدام پلیس را نقض قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی این افراد عنوان کرده و گفته است پلیس قصد داشته این ماشین را متوقف کند.

زمانی که این ماشین در حال عبور از پیچ بود سه فرزند کوچکتر که ۹، ۱۲ و ۱۴ سال سن دارند قصد پیاده شدن و فرار داشتند که پلیس به آن‌ها شلیک می‌کند. دو نفر دیگر نیز دستگیر می‌شوند و یکی از آن‌ها در درگیری با پلیس مجروح شده است. این حادثه در نزدیکی خانه آن‌ها اتفاق افتاده است.

در ویدئویی که از این حادثه منتشر شده پدر این فرزندان و افراد دیگر از پلیس خواهش می‌کنند تا به سوی دو فرزند دیگر که با صورت روی زمین خوابیده‌اند، شلیک نکند. پدر آن‌ها در این کلیپ می‌گوید: «فرزندانم، این‌ها بچه‌های من هستند، شما نباید به آن‌ها شلیک کنید، لطفا!»

رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با مردم سیاهپوست موجی از خشم و نفرت نسبت به نژادپرستی را در این کشور ایجاد کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 594237 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟