شناسایی عامل برداشت غیرمجاز اینترنتی در سبزوار

به گزارش رکنا ، سرهنگ حسین بیات مختاری گفت: پس از شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب وی به صورت اینترنتی، پی گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت با مشاهده تبلیغ فروش بسته اینترنت ارزان قیمت در یک شبکه اجتماعی بر روی پیوند مربوطه کلیک و به درگاه پرداخت بانکی هدایت شدم، با توجه به اینکه رمز پویا یا همان رمز یک بار مصرف حسابم فعال بود با اطمینان بیشتری اطلاعات کارت بانکی ام را در این درگاه وارد کردم که بعد از چند ثانیه مبلغ 20 میلیون ریال از حسابم برداشت و هیچ بسته ای دریافت نکردم .

سرهنگ بیات مختاری گفت: ماموران پلیس فتا سبزوار با اقدامات فنی و سایبری توانستند حسابی که وجه سرقت شده به آن واریز شده بود را مسدود و مبلغ 20 میلیون ریال را به حساب شاکی مسترد کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار اظهار داشت: متهم که ساکن یکی از استان های غربی کشور است، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی تلاش پلیس برای دستگیری وی ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار در خاتمه با توجه به امکان طراحی صفحات مشابه درگاه های اصلی پرداخت توسط افراد سودجو در فضای مجازی و کلاهبرداری از شهروندان با دریافت اطلاعات کارت و رمز پویای آن ها در زمان 120 ثانیه معتبر بودن این رمزها، از شهروندان خواست؛ هرگز به پیام های ارسالی از سوی لینک های ناشناس و مشکوک در فضای سایبر اعتماد نکرده و این لینک .ها را باز نکنند و برنامه های خود را از سایت های معتبر دانلود کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 593783 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟