دستگیری سارقان باغات گردو در نهاوند

احمد ساکی  اظهار کرد: وجود چندین سراب در شهرستان نهاوند باعث ایجاد باغات و رونق کشاورزی در این منطقه شده که همه ساله در زمان برداشت محصول از باغات شاهد نگرانی باغداران در خصوص حفظ میوه جات مخصوصا گردو هستیم.

به گزارش رکنا، وی افزود: به منظور پیشگیری از این موضوع لازم است باغداران با ناحیه انتظامی شهرستان تعامل لازم را داشته باشند تا بتوان از سرقت گردو در فصل برداشت جلوگیری به عمل آورد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند افزود: در همین راستا ماموران پاسگاه دهفول نهاوند در یک هفته جاری با گشت‌زنی مستمر و کنترل مسیر باغات ۶ سارق گردو را دستگیر و حدود ۲۰۰ کیلو گردو و دو دستگاه موتورسیکلت سرقتی را از متهمان کشف کردند.

وی با بیان اینکه پرونده قضایی در این خصوص تشکیل و با همکاری دادستان شهرستان اقدام قاطع قضایی در خصوص متهمان به عمل آمد گفت: با توجه به اینکه کشاورزان و باغداران در فصل برداشت محصول می‌خواهند حاصل زحمات چندین ماهه خود را با جمع آوری محصول و عرضه آن به بازار دریافت کنند از آنان درخواست می‌کنیم تمهیدات لازم برای پیشگیری از سرقت محصولات باغی را به کار گرفته و هر گونه موارد مشکوک را به ۱۱۰ اطلاع دهند.

ساکی ادامه داد: اخیرا دادستان نهاوند نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده که فروش گردو با پوست تا اواخر شهریور ممنوع بوده و با فروشندگان متخلف برخورد می‌شود.

وی گفت: از دهم مردادماه نیز تمام مغازه‌های فاقد پروانه کسب در شهرستان که اقدام به خرید و فروش محصولات باغی کنند، با هماهنگی فرمانده انتظامی پلمب می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 593273 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟