11 معتاد بر اثر سومصرف موادمخدر در کردستان جان باختند

به گزارش رکنا، بهتاش خانی آباد  اظهار داشت: در سه ماهه اول سال جاری ۱۱ نفر بر اثر سو مصرف مواد مخدر در استان کردستان جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که فوت شدگان مدت مشابه سال قبل ۱۲ نفر بودند.

وی افزود: همه فوت شدگان مصرف مواد مخدر در سه ماهه اول امسال و مدت مشابه سال قبل مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به آمار مصدومین ناشی از حوادث رانندگی اشاره کرد و بیان کرد: در سه ماهه اول امسال یک هزار و ۳۶۵ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان کردستان مصدوم شده‌اند.

خانی‌آباد با بیان اینکه این تعداد نسبت به تعداد مصدومین مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: مصدومین مدت مشابه سال قبل یک هزار و ۶۶۹ نفر بودند.

وی یادآور شد: از کل مصدومین حوادث رانندگی سه ماهه اول امسال یک هزار و ۵۲ نفر مرد و ۳۱۳ نفر دیگر زن بودند و این در حالی است که از کل مصدومین مدت مشابه سال قبل یک هزار و ۱۷۸ نفر مرد و ۴۹۱ نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان در ادامه سخنان خود به آمار مصدومان و مراجعه کنندگان به مراکز پزشکی قانونی استان به دلیل نزاع اشاره کرد و گفت: در این مدت سه هزار و ۴۲ مصدوم نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان کردستان مراجعه کردند.

خانی‌آباد با بیان اینکه این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته است، اظهار داشت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مراجعین نزاع دو هزار و ۸۳۸ نفر بود.

وی افزود: از کل مراجعین نزاع که در سه ماهه نخست امسال به مراکز پزشکی قانونی استان کردستان مراجعه کرده‌اند دو هزار و ۳۲۲ نفر مرد و ۷۲۰ نفر زن بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 592521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟