دستگیری عامل حفاری غیر مجاز در فلاورجان

به گزارش رکنا، سرهنگ ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان در تشریح این خبر گفت: در پی ارائه شکایتی از سوی اداره میراث فرهنگی شهرستان فلاورجان مبنی برتخریب دیوار و انجام حفاری در زیرزمین متصل به سقاخانه‌ ای قدیمی در یکی از مناطق شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از یک سری اقدامات علمی و تخصصی و رصد اطلاعاتی موفق شدند هویت عامل این حفاری را شناسایی و وی را در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

کشف اشیا تاریخی از خانه متهم فلاورجانی

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان خاطر نشان کرد: ماموران در بازرسی از منزل متهم شیء تاریخی که یک قطعه لگن سفالی لعاب دار بود را کشف کردند.

سرهنگ کاکاوند با اشاره به اینکه طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی، شی ء کشف شده دارای قدمت تاریخی و مربوط به دوره صفویه است، خاطر نشان کرد: شیء مزبور پس از طی مراحل قانونی به اداره میراث فرهنگی شهرستان منتقل و متهم نیز با تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی، با بیان اینکه حفظ آثار ملی و اموال فرهنگی و تاریخی کشور باید به عنوان یک وظیفه ملی مورد تاکید قرار گیرد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه حفاری مشکوک مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 592469 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟