کارگران هپکو امروز دوباره دست به اعتراض زدند

به گزارش رکنا،  امروز شنبه یازدهم مرداد ماه بار دیگر تعدادی از کارگران شرکت هپکو، شرکتی که روزگاری صدای تولید از درون تجهیزات آن به گوش می‌رسید، اعتراضات صنفی در مقابل شرکت برگزار کردند. این شرکت در گیر و دار واگذاری‌ها گیر کرده، به‌طوری که تا یک مدت آوازه واگذاری هپکو به ایمیدرو در همه جا پیچیده بود و مدتی است که واگذاری سهام آن از سوی دولت به تأمین اجتماعی مطرح است.

از همه اینها که بگذریم باید کار و تولید در شرکت وجود داشته باشد و از طرفی نیروی کار مورد نیاز باید برای تأمین معیشت حقوق خود را دریافت کنند. به‌نظر می‌رسد نزدیک به ۲ ماه حقوق معوق کارگران این شرکت پرداخت نشده و موجب رنجش آن‌ها شده است. خبرنگار مهر درباره این موضوع با شورای کارگری و مدیرعامل شرکت هپکو در اراک به گفتگو پرداخته است.

رئیس شورای کارگری هپکو  اظهار کرد: تجمع امروز در مقابل در ورودی شرکت بوده است و به دلیل عدم حضور مدیرعامل شرکت و عدم پاسخ‌گویی به درخواست کارگران است. حتی بحث حقوق معوق را چند بار در تماس تلفنی با غلامی پیگیری کردیم که متأسفانه پاسخ‌گو نبود.

رضا عبدلی افزود: در ۲ هفته اخیر مدیرعامل شرکت همان‌طور که در شرکت حضور ندارد، اضافه کار کارگران قطع کرده است و این موجب ایجاد مشکل در کار کارگران شده‌است.

به گفته وی، در مدت ۹ ماه فعالیت غلامی، مدیرعامل شرکت کار چندانی در شرکت صورت نگرفته و تمامی کاری نیز انجام شده مربوط به قراردادهای قبل از وی بوده است.

رئیس شورای کارگری شرکت هپکو با بیان اینکه آخرین حقوق پرداختی به کارگران اردیبهشت ماه جاری بوده است، عنوان کرد: حقوق ۲ ماه (خرداد و تیر ماه) آن‌ها پرداخت نشده است و مدیرعامل شرکت نیز در مجموعه حضور ندارد.

نایب رئیس شورای اسلامی کار شرکت هپکو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مشکل اصلی شرکت هپکو این است که گوش شنوایی برای این حل مشکلات نیست، نزدیک به یک‌سال و نیم و حتی می‌توان گفت پنج سال است که کارگران به مسئولین استانی و کشوری یادآوری می‌کنند که شرکت هپکو کار نیاز دارد.

ابوالفضل رنجبر ادامه داد: متأسفانه تمام برنامه دولت و تمامی تصمیم گیرندگان این بوده است که با تغییر مدیریت مشکل هپکو را حل کردند.

وی افزود: هر مدیرعامل و مدیر در شرکت هپکو ۶ ماه تا یک‌سال فرصت داشته است و این‌طور نبوده که کارگران از روز اول با آن‌ها مشکل پیدا کنند، بلکه کارگران امید داشتند که نسبت به سایر مدیران بهتر عمل می‌کنند و پیگیر کار هستند و اکنون نزدیک به یک‌سال از ورود تیم مدیریتی می‌گذرد و هیچ نوع کار و خروجی از آن‌ها مشاهده نشده است و هنگامی که کار وجود نداشته باشد، حقوق معوق کارگر و مزایا پرداخت نمی‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی کار شرکت هپکو تاکید کرد: کارگران هنگامی که کار در شرکت باشد حقوق خود را سر موعد دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت هپکو در اراک در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس صحبت‌های به عمل آمده با سازمان تأمین اجتماعی حقوق ۲ ماه معوق کارگران هپکو ظرف این هفته پرداخت می‌شود.

غلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر دلیل عدم حضور در شرکت هپکو عنوان کرد: برای پرداخت حقوق کارگران منتظر تزریق منابع مالی در این خصوص بودم و هنگامی که با مشکل مالی در شرکت مواجه هستیم و یکایک کارگران در صدد تحقق حقوق خود هستند و به بنده مراجعه می‌کنند و نمی‌توان با نبود پول کاری را از پیش برد چگونه باید در این شرایط در شرکت حضور داشته باشم.

وی بیان کرد: حقوق معوق براساس قانون به آن‌ها پرداخت می‌شود و چیز مازاد پرداخت نمی‌شود و کار غیرقانونی انجام نمی‌دهیم.

مدیرعامل شرکت هپکو در اراک افزود: تأمین اجتماعی با پرداخت ساعات اضافه کاری که کارگران طلب می‌کنند، مخالف است و معتقد است اضافه کار در ازای کار کردن به کارگران باید پرداخت شود.

غلامی تصریح کرد: هنگامی که کار در شرکت نیست کارگران حق دارند حقوق خود را دریافت کنند نه اضافه کار. امیدواریم با ورود سازمان تأمین اجتماعی و تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات مؤثر بتوان کار و جهش تولید را بار دیگر در شرکت هپکو شاهد باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 592327 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟