مهار آتش سوزی در مراتع مهارلو / آتش به دکل های صدا و سیما نرسید

به گزارش رکنا ، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: در حال حاضر تیم‌های عملیاتی، آتش مراتع مهارلو را مهار و مانع از رسیدن شعله‌های آتش به دکل‌های صداوسیما و سایت برمشور شده‌اند.

محمدهادی قانع در خصوص حریق گسترده ارتفاعات در منطقه مهارلو به خبرنگاران اعلام کرد: این حادثه در ساعت ۱۴:۴۵ ظهر امروز هفتم مردادماه از طریق مدیریت بحران استانداری فارس به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع به‌سرعت ۳۰ آتش‌نشان با تجهیزات تخصصی از پنج ایستگاه عملیاتی به محله حادثه اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد منطقه وسیعی از مراتع واقع در منطقه مهارلو که باوجود پوشش گیاهی و مراتع منابع طبیعی، از سویی به دکل‌های صداوسیما و از سوی دیگر به سایت برمشور مرتبط می‌شد، به علت نامعلومی طعمه حریق شده بودند و با توجه به وزش باد، هرلحظه بر گستردگی آتش افزوده می‌شد.

عدم دسترسی خودروهای آتش‌نشانی به کانون آتش در مهارلو

قانع با اعلام اینکه عدم دسترسی خودروهای آتش‌نشانی به کانون آتش، کار را برای خاموش‌سازی این حریق دشوار کرده بود، افزود: آتش‌نشانان از تیم تخصصی کوهستان، اطفا حریق و تیم عملیات ویژه سازمان آتش‌نشانی شیراز به سه گروه تقسیم شدند و با همکاری تعدادی از مردم محلی و با استفاده از وسایل خاموش‌کننده دستی، به اطفا آتش‌سوزی در این منطقه حساس و پرخطر که هرلحظه در حال گسترش بود، مشغول شدند.

تیم های مهار آتش در منطقه مهارلو حضور دارند

وی بیان کرد: در حال حاضر تیم‌های عملیاتی با تلاش نفس‌گیر خود حریق را مهار و مانع از رسیدن شعله‌های آتش به دکل‌های صداوسیما و سایت برمشور شده‌اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز اعلام کرد: همچنان تیم‌های اطفای حریق در این منطقه حضور و در حال لگه گیری و اطفای این آتش‌سوزی هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 591208 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟