رودخانه های لرستان 11 نفر را به کام مرگ کشاند

دکتر حمیدرضا نظیفی  اظهار کرد: سه ماهه اول سال جاری دو مرد به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان مورد معاینه قرار گرفته اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که شش نفر و همگی مرد بودند ۶۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش رکنا ، وی علل فوت این دو مورد فوتی در حوادث کار مربوط را اصابت جسم سخت و سقوط از بلندی بیان کرد و گفت: در این مدت آمار مصدومین ناشی از حوادث کار با ۱۵۰مورد شامل یک زن و ۱۴۹ مرد نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۵۵ مورد و شامل ۲ زن و ۱۵۳ مرد بوده،سه درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به آمار مقایسه‌ای متوفیان ناشی از برق گرفتگی در سه ماه سالجاری اظهار کرد: در این مدت چهار مرد بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که پنج نفر بودند ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نظیفی در ادامه از کاهش آمار متوفیان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در سه ماه امسال خبر داد و افزود: در این مدت اجساد ۹ نفر (پنج زن و چهارمرد) در مراکز پزشکی قانونی معاینه شدند که با تشخیص علت مرگ مسمومیت با قرص برنج گزارش شده است.

وی گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۱ نفر بوده ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

عضو شورای قضایی لرستان با اشاره به اینکه در سه ماهه اول امسال ۱۱ نفر( دو زن و ۹ مرد) براثر غرق شدگی جان خود را از دست داده‌اند، بیان کرد: با توجه به وقوع سیل در ابتدای سال گذشته مقایسه آماری این دو مقطع زمانی وجاهت علمی ندارد لیکن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۴ نفر(سه زن و ۲۱ مرد) بوده است ۵۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نظیفی یادآور شد: عمده غرق‌شدگی‌ها در رودخانه‌ها اتفاق افتاده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 590512 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟