برخورد بدون ملاحظه با ویلاسازی غیرمجاز برخی مسوولان در البرز

به گزارش رکنا،  حسین فاضلی هریکندی ، مقابله بدون ملاحظه با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در استان را از مطالبات جدی رییس قوه قضاییه دانست و افزود: طبق بررسی‌ها، بسیاری از افرادی که اقدام به ویلاسازی می‌کنند از اهالی بومی منطقه نیستند، بنابراین این انتظار از رییس دادگستری و دادستان چهارباغ وجود دارد که ضمن رعایت موازین قانونی مرتبط به ساکنان بومی، برخورد و مقابله جدی با تغییر کاربری‌ها را در دستور کار قرار دهند.

وی با انتقاد از کوتاهی دستگاه‌های متولی در مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی اظهار داشت: شاهد هستیم که در بخش‌های مختلف مانند بخش چهارباغ به دلیل نبود نظارت دقیق، ساخت و سازهای غیرمجاز به شکل گسترده و سازماندهی شده ادامه دارد.

فاضلی هریکندی در بخش دیگری از سخنان خود به واگذاری قطعات بزرگ زمین توسط برخی نهادها اشاره کرد و گفت: واگذاری اراضی زراعی و باغ‌ها در قطعات بزرگ توسط برخی از نهادها از طریق آگهی مزایده بدون توجه به امکان تغییر کاربری از سوی خریداران غیرقابل پذیرش است.

با ویلاسازان در البرز برخورد جدی می شود

وی ادامه داد: آنچه پیش روی این اراضی واگذار شده قرار دارد تفکیک و تغییر کاربری غیرمجاز است که پیگیری جلوگیری از این واگذاری‌ها در دستور کار دادگستری استان خواهد بود.

فاضلی هریکندی گفت: قانون در زمینه حفظ و احیاء حقوق عامه، متولیان امر را مشخص کرده است و در همه موارد قوه قضائیه و دادگستری مسوولیت نظارت دارد اما روند پیشبرد امور به گونه‌ای بود که احساس کردیم اگر ورود نداشته باشیم دیگر خبری از مزارع و باغات استان نخواهد بود.

وی اضافه کرد: چهارباغ با معضلات تغییرکاربری‌ها و حفر چاه‌های غیرمجاز درگیر است که این موضوع در سفر حجت الاسلام والمسلمین رییسی به استان مورد تاکید قرار گرفت و در مدت زمان کمتر از یک هفته پس از ابلاغ آن توسط ریاست قوه قضائیه، به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفته که منجر به تشکیل قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز شد.

وی ادامه داد: به همین منظور، با تشکیل قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز در صدد برآمدیم این شرایط را ساماندهی و عقب ماندگی موجود در این حوزه را جبران کنیم که با توجه به پیگیری های انجام شده در قرارگاه، حجم آزادسازی در استان البرز از ابتدای سال تاکنون با ۱۰ سال اخیر برابری می‌کند

فاضلی هریکندی با هشدار به تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی بیان داشت: انتظار داریم مسوولان اقداماتی انجام ندهند که نیاز به ورود دادگستری و در نتیجه برخورد قضایی وجود داشته باشد.

رییس کل دادگستری البرز در بخش دیگری از سخنان خود به رسیدگی به پرونده های مهم در استان اشاره کردو گفت: رسیدگی قاطع در خصوص پرونده‌های مهم آغاز شده ولی به دلیل برخی ملاحظات و محدودیت‌های دستگاه قضایی، اطلاع رسانی در خصوص همه پرونده ها انجام نمی‌شود.

فاضلی هریکندی گفت: آنچه منعکس شده بازداشت تعدادی از کارکنان شهرداری کرج و مدیران شهرک‌های صنعتی استان به دلیل جرایم مالی و اقتصادی است که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و جزئیات به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به آسیب‌ها و معضلاتی که به دلیل شرایط خاص استان در آن وجود دارد عنوان کرد: سکونت اتباع بیگانه، استقرار چهار زندان، تنوع فرهنگی و قومیتی، قرارگیری در محور مواصلاتی چندین استان، نزدیکی به پایتخت، استقرار صنایع مختلف، تغییر کاربری‌ها و حفر چاه‌های غیرمجاز از جمله این مسائل هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 590355 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟