هکر اکانت شهروندان به دام قانون افتاد / در کردستان

به گزارش رکنا ، رئیس پلیس فتا استان کردستان از دستگیری فردی سابقه‌دار خبر داد که با ادعای رفع هک در شبکه‌های مجازی اقدام به اخاذی و سوءاستفاده از شهروندان می‌کرد.

سرهنگ مهدی دانش پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت خانمی مبنی براینکه پس از عضویت در شبکه های اجتماعی، پیغامی مبنی بر هک شدن اکانتش دریافت کرده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

اخاذی از طریق فضای مجازی در کارنامه متهم 

این مقام انتظامی ضمن بیان اینکه متهم دارای سابقه‌هایی همچون اخاذی از طریق فضای مجازی در سایر استان‌های کشور نیز می باشد، افزود: با اقدامات پلیسی و تخصصی متهم مورد شناسایی قرار گرفت وطی هماهنگی با مراجع قضایی دستگیر شد.

سرهنگ دانش پور از هموطنان خواست: هرگز فریب دعوت افراد غریبه را جهت پیوستن به لینک‌های ناشناس نخورند و با توجه به اینکه هویت افراد در شبکه های اجتماعی پنهان می باشد، به راحتی اطلاعات خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

جریمه هتک حیثیت در قانون

رئیس پلیس فتا استان کردستان خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 745 قانون مجازات اسلامی هر کس به‌وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت، تصویر و یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر و در دسترس دیگران قرار دهد، به‌ نحوی‌که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نودویک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون‌تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

این مقام مسئول به کاربران توصیه کرد: در صورت مواجهه با هرگونه جرائم رایانه‌ای، موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی به همکاران ما اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 590184 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟