کشف 40 قطعه سهره طلایی در ارومیه

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از کشف ۴۰ قطعه سهره طلایی توسط فرد متخلف در ارومیه خبر داد.

به گزارش رکنا، سرهنگ رضا خیری  با بیان اینکه اینکه این فرد قصد داشت این پرندگان را به تهران منتقل کند افزود: طبق اطلاعات مردمی مبنی بر انتقال چهل قطعه سهره طلایی توسط فردی متخلف از ارومیه به تهران مأمورین یگان حفاظت محیط زیست سریعاً به‌محل اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از شناسایی و انجام هماهنگی با ایست و بازرسی نیروی انتظامی مستقر در جاده شهید کلانتری و با کسب دستور قضائی فرد متخلف دستگیر شد گفت: فرد متخلف قصد داشت با استفاده از خودرو شخصی سهره ها را به تهران انتقال دهد که دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

خیری همچنین از کشف سه هزار قطعه انواع ماهی خبر داد و اظهارکرد: به دنبال گزارش‌های مردمی مبنی بر حمل ماهی قاچاق توسط یک دستگاه اتوبوس، مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان سریعاً با حضور در ورودی شهر ارومیه و با همکاری نیروهای پلیس راه، اتوبوس حامل بار ماهی قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از اتوبوس حدود ۳۰۰۰ قطعه انواع ماهی شامل سوف، سیم کپور که به صورت غیر مجاز از دریاچه سد ارس صید و در حال حمل به استان کردستان بود کشف شد افزود: در این مأموریت سه نفر متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به‌مقامات قضائی معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره افزایش دمای استان طی هفته جاری و احتمال آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها افزود: امسال برای کنترل و مدیریت صیانت از مراتع و جنگل‌های استان هشت تیم واکنش سریع با ۴۵ نفر نیرو، جهت پیشگیری و اطفا حریق در مناطق پنجگانه تحت حفاظت و مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست این استان تشکیل شده است.

وی افزود: در پی حریق‌های اخیر در جنگل‌های زاگرس و مناطق تحت حفاظت محیط زیست کشور، یگان حفاظت استان آذربایجان غربی، جهت مقابله با احتمال وقوع حریق اقدام به ساماندهی نیروهای یگان حفاظت با همیاری تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی کرده است.

خیری گفت: تیم‌های مذکور در " پارک ملی دریاچه ارومیه"، "منطقه حفاظت شده مراکان"، مناطق حفاظت شده جنگلی" میرآباد سردشت و پیرانشهر"، "منطقه حفاظت شده نوروزلو میاندوآب"، "پناهگاه حیات وحش سوتاوو و حمامیان بوکان"، " پناهگاه حیات وحش کانی برازان مهاباد"و "تالاب سولدوز نقده" تشکیل و فعال هستند.

فرمانده یگان اداره کل حفاظت محیط زیست استان از مردم با فرهنگ استان در خواست کرد تا در صورت روشن کردن آتش در مناطق پس از اتمام حتماً از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند تا بطور ناخواسته منجر به آتش گرفتن مناطق در این فصل گرما نباشیم، چون طبیعت نه تنها به ما بلکه به آیندگان نیز تعلق دارد و ما باید امانتدار خوبی برای آیندگان باشیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 589905 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟