غرق شدگی و انتشار گاز سبب مرگ یک تن و مسمومیت سه نفر در اصفهان شد

به گزارش رکنا، یک مرد جوان به دلیل ناآشنایی به فنون شنا عصر جمعه در استخر کشاورزی در شهر گرگاب شهرستان شاهین‌شهر و میمه غرق شد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: این حادثه ساعت ۱۶ و ۵۲ دقیقه امروز رخ داد که به دنبال اعلام آن یک واحد امدادی از اورژانس پیش‌بیمارستانی ۱۱۵ به محل اعزام شد.

غفور راستین افزود: غریق که مردی ۲۶ ساله بود به بیمارستان گلویش شاهین‌شهر منتقل شد اما در نهایت جان خود را از دست داد.

علت این حادثه در دست بررسی است.

استخر ذخیره آب که با نام استخر پلیمری نیز شناخته می‌شود، محلی مناسب برای ذخیره آب حاصل از بارندگی و بارش برف در فصل‌های سرد و باران زاست که می‌توان در فصل‌های آبیاری از آب ذخیره شده در آن استفاده کرد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان همچنین از نشت گازمنوکسید کربن و مسمومیت یک خانواده سه نفر در اصفهان خبر داد.

راستین اظهارداشت: این حادثه عصر امروز بر اثر نشت پکیج در یک واحد مسکونی در خیابان جی شیر اصفهان رخ داد یک مرد ۴۳ ساله، زن ۳۸ ساله و یک دختر ۱۰ ساله مسموم شدند.

وی ادامه داد: این حادثه ساعت ۱۵ و ۵۳ دقیقه امروز در اصفهان رخ داد و پس از اعلام به اورژانس ۱۱۵، ۲ واحد امدادی به محل سانحه اعزام شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان افزود : حضور به موقع عوامل اورژانس و آتش نشانان در محل از مرگ این افراد پیشگیری کرد و حادثه دیدگان برای درمان توسط امداد گران اورژانس به بیمارستان فارابی انتقال یافتند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مسمومیت‌های ناشی از منوکسیدکربن در شهرستان اصفهان رخ داده است اضافه کرد: بیشترین دلایل این مسمومیت‌های تنفسی در استان با ۳۰ درصد مربوط به استفاده از زغال برای گرم کردن اتاق و پس از آن اشکال در دودکش بخاری با ۲۱ درصد است و به ترتیب نقص فنی در آبگرمکن، استفاده از پیک نیک و زغال برای گرم کردن چادر، استفاده از پیک نیک در خودرو، مغازه و منزل و نیز "احتمال" عمدی بودن انتشار منوکسیدکربن در محیط به قصد پایان دادن به زندگی در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

منوکسیدکربن، گازی بیرنگ و بی‌بو یا همان قاتل نامرئی با شروع فصل سرما با آماری گسترده‌تر اما آرام و بیصدا خانواده‌هایی را عزادار می‌کند و هرساله با آغاز فصل سرما میزان مسمومیت با CO افزایش می‌یابد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 589754 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟