آتش سوزی باغ گیاه شناسی نوشهر

به گزارش رکنا ، مدیر باغ گیاه شناسی نوشهر گفت: متاسفانه بر اثر بی احتیاطی و سهل انگاری یکی از همسایگان باغ گیاه شناسی در ضلع غربی باغ، مجاور خیابان عنصری که در حال آتش زدن زباله بود آتش به قسمتی از محل دپو خرده چوب در ضلع غربی سرایت کرد.

دکتر زارع افزود: خوشبختانه با حضور به موقع همکاران گارد و حراست فیزیکی باغ و کارکنان زحمت کش آتش نشانی نوشهر بدون هیچگونه خسارتی، آتش خاموش شد.

باغ گیاهشناسی نوشهر سوخت

وی از همسایگان مجاور باغ گیاه شناسی نوشهر خواست از روشن کردن آتش در مجاورت باغ خودداری کنند و همچنین وسایل و زباله‌ها را به داخل باغ پرتاپ نکنند، چون هوا گرم است و درختان باغ بسیار آسیب پذیر هستند و امکان آتش سوزی و خسارت وجود دارد.

یاداور می شود باغ گیاه شناسی نوشهر که از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی کشور محسوب می شود به عنوان باغ گیاه شناسی برای ناحیه رویشی هیرکانی انتخاب شده است. این باغ 35 هکتاری در راستای دو هدف اصلی باغ های گیاه شناسی در سراسر دنیا یعنی آموزش به تمامی اقشار مردم و نگهداری از گونه های نادر و در حال انقراض، فعالیت می کند.

در سال ۱۳۸۶ به دلیل اهمیت بالای مجموعه حاضر، به عنوان یک اثر طبیعی در سازمان میراث فرهنگی به شماره ۱۷۷۹۵ به ثبت رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 589126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟