ثبت آگهی فروش دروغی شگرد کلاهبرداری در رشت

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری عامل کلاهبرداری 235 میلیون ریالی با ثبت آگهی فروش دروغین در سایت دیوار و شیپور در شهر رشت خبر داد.

به گزارش رکنا،  سرهنگ "ایرج پورمستمند" با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام شکایت 4 نفر مبنی بر اینکه فریب آگهی دروغین در سایت دیوار و شیپور را خورده و مبالغی را بدون دریافت کالا به حساب افراد مختلف واریز کرده‌اند، رسیدگی به این موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با بررسی کارشناسان پلیس فتا صحت موضوع و واریز پول‌های کلاهبرداری شده به حساب افراد مختلف محرز شد افزود: صاحبان حساب‌های بانکی مذکور ضمن مسدود شدن حسابشان به پلیس فتا احضار شدند.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های همه جانبه و بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا عامل ثبت آگهی دروغین سایت دیوار و شیپور شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ پورمستمند با اعلام اینکه متهم 29 ساله به کلاهبرداری 235 میلیون ریال از حساب شهروندان اعتراف کرد بیان داشت: متهم آگهی فروش کالایی خاص را در سایت دیوار و شیپور ثبت و پس از جلب توجه خریداران، مبالغ دریافتی را به حساب صاحبان صنوف‌های مختلفی که از آنها کالایی خریده بود، انتقال می داد.

کلاهبرداران سایت دیوار و شیپور در دام پلیس رشت

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تحقیقات برای شناسایی دیگر شکات احتمالی این پرونده ادامه دارد بیان داشت: شهروندانی که تا کنون به این روش از آنها کلاهبرداری شده‌ در اسرع وقت به پلیس فتا استان شهر خود مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا استان گیلان در پایان از عموم مردم خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588796 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟