دستگیری پسر 16 ساله به جرم فیشینگ در اصفهان

به گزارش رکنا، سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی گفت: پس از شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب توسط فردی ناشناس در تلگرام که با تبلیغ و فروش VPN از آن‌ها کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مشخص شد متهم به بهانه دریافت وجه VPN، خریداران را به درگاه جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها کرده است.

کلاهبرداری تلگرامی در اصفهان

او افزود: متهم که نوجوانی ۱۶ ساله بود با راه اندازی کانال تلگرامی اقدام به کلاهبرداری از افراد کرده بود در منزل خود شناسایی و دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نمی‌باشد، همچنین برخی تبلیغات کذب که کاربر را تحریک به نصب این برنامه‌ها بر روی گوشی خود میکند، باعث به سرقت رفتن اطلاعات بانکی کاربر می‌شود به نحوی که این امر باعث افزایش وقوع برداشت‌های غیر مجاز بانکی گردیده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588109 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟