بازداشت باند سارقان خودروهای لاکچری در قم

باند سارقین حرفه ای که پس از سرقت خودروهای مدل بالا با جعل پلاک و سند و دستکاری مشخصات ، آنها را به فروش می رساندند، شناسایی و تا کنون بیش از 20 دستگاه از خودروهای مسروقه به مالکین تحویل شده است.

به گزارش رکنا،  فاطمه صنعتگر، دادیار رسیدگی کننده به پرونده بیان کرد: در پی وقوع سرقت خودروهای مدل بالا در سطح استان و عدم کشف آنها، بلافاصله شناسایی سرنخ‌ها و شگرد سارقین در دستور کار قرار گرفت و در تحقیقات اولیه مشخّص شد اعضای این باند در ابتدا خودرو‌های تصادفی و سوخته را در نقاط مختلف کشور خریداری کرده و پس از انتقال آنها به دو گاراژ در مناطق حاشیه ای شهر قم، با سرقت خودروی مشابه از اسناد و مدارک خودرو‌های خریداری شده سوء استفاده می‌کنند و با جابجایی و تغییر اصالت و ارکان اساسی خودرو از قبیل تغییر شاسی و موتور و پلاک، آنها را به عنوان خودر‌های سالم می‌فروشند.

دستگیری سارقان خودروهای لوکس / پلیس قم فاش کرد

وی افزود: با توجّه به شگرد خاصّ متهمان که به روش سند نمره کردن شهرت دارد، شناسایی و دستگیری آنان امری پیچیده بوده که با صدور دستور قضایی و عملیات غافلگیرانه مأمورین پلیس آگاهی قم، سه نفر از متهمین بازداشت و تعداد زیادی خودروی تصادفی و قطعات خودروهای مسروقه و تعدادی خودروی سرقتی با پلاک جعلی کشف شد.

دادیار شعبه 22 دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قم اضافه کرد: مالکین 20 دستگاه از این خودروها شناسایی و خودروها تحویل آنها شده و تحقیقات برای شناسایی سایر مالکین و مالباخته ها ادامه دارد.

صنعتگر خاطرنشان کرد: متهمین دستگیر شده با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شده اند و تحقیقات برای شناسایی و بازداشت سایر متهمین و افراد مرتبط با پرونده ادامه دارد و کسانی که قصد دست درازی به اموال مردم را دارند باید بدانند برخورد قاطع قضایی در انتظار آنان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587058 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟