به گزارش رکنا، چندی پیش یکی از شهروندان اراکی با ارایه شکواییه‌ای به پلیس گفت: «به صفحه شخصی‌ام دسترسی پیدا و مرا تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی کرده‌اند.»

بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت و در تحقیقات تخصصی پلیس، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در محل سکونتش دستگیر شد.

متهم در بازجویی‌ها به دسترسی غیرمجاز به صفحات شخصی افراد در اینستاگرام به خصوص دختران جوان و اخاذی از آنان اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات پلیس، متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران است، گفت: «کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود، اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو از طریق این نرم‌افزارها کاربران را فریب می‌دهند و اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از آنها می‌کنند. کاربران از باز کردن تبلیغات ناشناس و محتوای مشکوک در فضای مجازی جدا خودداری‌کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگیرند و در صورتی‌که با چنین مواردی برخورد کردند، موضوع را سریعا از طریق سایت پلیس فتا با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.»

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 586863 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟