خطر سیلاب در کمین گلستان / تا پایان هفته ادامه دارد

شرکت آب منطقه‌ای گلستان اعلام کرد تا اواخر وقت روز چهار شنبه جاری سامانه بارشی در مناطق مختلف استان فعال است که در این مدت وقوع رگبار و وقوع سیلاب‌های ناگهانی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش رکنا ، شرکت آب منطقه‌ای گلستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر مبنای ایستگاه‌های تحت پوشش این شرکت، بارش متوسط استان از ابتدای تیر تا 23 تیر سال جاری حدود 18 میلی‌متر بود که نسبت به دوره مشابه درازمدت حدود 51 درصد افزایش داشته است. بارش متوسط استان از ابتدای سال آبی ( اول مهر 98 ) تا 23 تیر امسال نیز حدود 466 میلی‌متر بوده است که نسبت به دوره مشابه درازمدت حدود 13 درصد افزایش دارد.

بیشترین مقادیر بارندگی در حوضه گرگانرود

در اثر فعالیت سامانه بارشی از صبح 21 تا صبح 23 تیر بیشترین مقادیر بارندگی در حوضه گرگانرود به وقوع پیوسته و ایستگاه‌های هیدرومتری ارازکوسه و قزاقلی در بالادست سد وشمگیر به ترتیب دارای آبدهی حدود 24 و 9 مترمکعب بر ثانیه هستند.

در سامانه بارشی هفته جاری، با توجه به ماهیت بارش‌های فصلی، احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و افزایش نسبی سطح آب رودخانه‌ها و وقوع سیلاب‌های ناگهانی وجود دارد.

شرکت آب منطقه‌ای گلستان از مردم و گردشگران خواست در این مدت در حاشیه رودخانه‌های دایمی و فصلی استان توقف نکنند و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل خودداری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 586448 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟