خطر کرونا در قزوین / قزوین قرمز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با عادی انگاشتن شرایط از سوی شهروندان و عدم رعایت نکات بهداشتی دوباره شهرستان قزوین به وضعیت قرمز، تاکستان، نارنجی و سایر شهرستان‌ها زرد می‌شوند.

به‌گزارش‌ رکنا ، پیمان نامدار در نشست روسای اتحادیه‌های‌صنفی شهرستان قزوین در راستای پیشگیری از کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر تا یکسال آینده هیچ دسترسی به داروی مطمئن و واکسن برای مقابله با کرونا نخواهیم داشت و طبق آخرین اطلاعات نیز تولید واکسن در کشور آلمان تا اواخر سال ۲۰۲۰ طول خواهد کشید.

وی اضافه کرد: متاسفانه با تغییر رفتار این ویروس، کسانی که یکبار درگذشته درگیر این بیماری شده بودند دوباره درگیر شده‌اند و از یک سو جهش و تغییر رفتار ویروس و از سوی دیگر تغییر رفتار مردم برای مقابله با آن را مشاهده می‌کنیم.

نامدار بیان کرد: مراکز درمانی استان تا ۲۳ فروردین به ورودی روزانه ۴۲۰ بیمار بستری و با حداقل ۱۰۰ بیمار بستری رسیده بودند که با توجه به توان درمان استان کار بزرگی برای بستری و درمان آنها صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: از ۲۳ فروردین به بعد اتفاق تازه‌ای افتاد و وضعیت ثبات ما به سمت نزول رفت و با جلوگیری از اجتماعات و قطع زنجیره، بیماری را تاحدودی کنترل کردیم.

این مسئول عنوان کرد: اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه، در حوزه پیشگیری ۲۰ درصد و در حوزه درمان ۸۰ درصد بود و قسمت اعظم پیشگیری از کرونا توسط خود مردم انجام شد.

وی اضافه کرد: هم اینک با توجه به شیوع موج دوم بیماری در سطح استان با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مشاغل به چهار سطح تقسیم شده اند و برخی مشاغل باید تعطیلی داشته باشند.

نامدار یادآور شد: ما به دنبال سازوکار دومی برای مقابله با کرونا هستیم و اگر خود اصناف رعایت کنند به تعطیلی و محدودیت برای اصناف نخواهیم رسید.

این مسئول خاطر نشان کرد : اگر روسای اتحادیه‌های صنفی به فکر معیشت و اقتصاد زیرمجموعه خود هستند باید بر مراکز عرضه خود نظارت هدفمند داشته باشند تا محدودیت‌های گذشته دوباره بازنگردد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 585689 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟