کرونا جان 116 سنندجی را گرفت

کرونا در کردستان| رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مرگ قطعی ۳۴۷ تن بر اثر ابتلا به کرونا در کردستان خبر داد.

به گزارش رکنا، فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۶۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون در استان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

او با بیان اینکه بخشی از بیمارستان بعثت سنندج که به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده بود امروز از پذیرش بیمار بزرگسال مبتلا به این ویروس خارج شد، افزود: بیمارستان توحید و کوثر سنندج در حال حاضر به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

کرونا در سنندج تا کنون 116 نفر را به کام مرگ کشانده است

به گفته این مقام مسئول، هم اکنون ۱۴۸ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان توحید سنندج، ۴۷ نفر در بیمارستان کوثر و ۵ نفر شامل ۲ خانم باردار، ۲ کودک سه ساله و یک کودک هفت ساله مبتلا به کرونا که بیماری زمینه‌ای نیز دارند در بیمارستان بعثت سنندج بسترس هستند.

او تصریح کرد: ۲۴ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) سقز، ۴ نفر بوعلی مریوان، ۴۱ نفر فجر مریوان، ۱۴ نفر در بیمارستان شهید بهشتی قروه، ۱۳ بیمار در امام حسین بیجار، ۱۹ نفر در بیمارستان سینای کامیاران، ۱۰ نفر در امام خمینی (ره) دیواندره، ۱۳ نفر در بیمارستان رازی بانه، ۷ بیمار در بیمارستان شهدای دهگلان و ۲ بیمار کرونایی در بیمارستان صلاح الدین بانه بستری و تحت مداوا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: وضعیت ۷۴ نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان وخیم و در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

رضاعی از مرگ ۴ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون در مجموع ۳۵۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در استان جان باخته اند.

او به آمار فوتی‌های ناشی از کرونا به تفکیک شهرستان‌های استان هم اشاره کرد و افزود: ۷۰ نفر در سقز، ۱۱۶ نفر در سنندج، ۲۷ نفر در قروه، ۲۹ نفر در بانه، ۱۸ نفر در مریوان، ۲۵ نفر در بیجار، ۳۳ نفر در کامیاران، ۲۲ نفر در دیواندره و ۱۰ نفر در دهگلان بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند که همه این موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خطاب به شهروندان اظهار کرد: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 585356 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟