رکوردشکنی کرونایی در بابل ادامه دارد

کرونا در بابل | روند بستری بیماران کرونایی در بابل شتاب گرفته و آمار کل بستری بیماران کرونایی نسبت به ۷۰ روز گذشته بی‌سابقه است.

 

در روزهای اخیر آهنگ بستری در مراکز درمانی بابل شتاب گرفته و در حال حاضر به ۱۷۸ بیمار بستری در مراکز درمانی بابل رسیده است که این آمار در ۷۰ روز اخیر بی سابقه می باشد.براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی بابل بستری شدند و از طرف دیگر ۳۳ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های بابل بستری هستند.

جولان کرونا در بابل

حدود یک هفته از محدودیت های جدید کرونایی در بابل می گذرد و هر روز حلقه های این محدودیت تنگ تر می شود تا بتوانند روند سرعتی بستری بیماران کرونایی در بابل را کنترل و به کانال کاهشی برسانند.

جاده های شلوغ جنوب بابل در پایان هفته و قدم زدن بدون ماسک در کوچه پس کوچه های بابل نشان از آن دارد که مردم همچنان این ویروس را جدی نگرفته و هزینه های زیادی برای خود و مراکز درمانی به ارمغان می آورند.

بابلی ها پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در شرایط فعلی اگر شهروندان بابلی همکاری لازم را نداشته باشند روند بستری بیماران کرونایی از حالت فعلی افزایشی تر شده و هزینه های مادی و معنوی برای شهروندان و کادر درمانی به ارمغان می آورد.

دکتر سید فرزاد جلالی افزود: بابلی ها بزرگترین خدمتی که به خود و جامعه می کنند رعایت سه اصل طلایی استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری یک و نیم متری اجتماعی و شست و شوی دست ها به مدت ۲۰ ثانیه می باشد.

وی گفت: از تحصیل کرده ها در خانواده ها انتظار می رود که رعایت این سه اصل را برای خود ، خانواده و اطرافیان نهادینه کنند تا این اصل به طور کامل در جامعه اجرا شود.

وی بیان کرد: کادر درمانی بابل قریب به پنج ماه می باشد که به صورت شبانه روزی در حال خدمت به بیماران کرونایی می باشند و اگر همکاری شهروندان در رعایت پروتکل های اجتماعی نباشد ما موفق به شکست ویروس کرونا نخواهیم شد.

آژیر قرمز وضعیت کرونایی در بابل از شنبه هفته گذشته ۱۴ تیرماه به صدا درآمد و بعد از آن نیز محدودیت های کرونایی برای سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی، استخرهای سرپوشیده، سینماها، سالن‌های تئاتر و نمایش، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها، برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی ، مذهبی و همایش‌ها، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌ها، باغ وحش‌ها و مراکز تفریحی و نظایر آن تا خروج شهرستان از وضعیت قرمز از سوی فرمانداری شهرستان بابل تعطیل شد.

زنگ خطر ورود بیماری کرونا به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 585348 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟