دستگیری شکارچی قوچ وحشی در شهرستان انار

دستگیری شکارچی / رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار از دستگیری شکارچی متخلف یک رأس قوچ وحشی به وسیله یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان خبر داد.

به گزارش رکنا،  احمد شجاعی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان انار با همکاری پلیس اطلاعات امنیت نیروی انتظامی طی یک عملیات اطلاعاتی پیچیده موفق به دستگیری یک شکارچی به همراه لاشه یک رأس قوچ وحشی، یک قبضه سلاح شکاری برنو، تعداد بیست و شش عدد فشنگ و یک دستگاه دوربین چشمی شدند.

او افزود: طی اخبار واصله، فردی که اقدام به شکار در منطقه حفاظت شده دهج کرده بود قصد انتقال گوشت حیوان شکار شده به سمت تهران را داشت که با کمک عوامل پلیس اطلاعات امنیت انتظامی و شگرد‌های اطلاعاتی ناکام ماند.

شجاعی بیان داشت: در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و به همراه آلات و ادوات مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادگستری شهرستان انار شد.

بازداشت شکارچی متخلف در شهرستان انار

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار تصریح کرد: طبق ماده‌های ١١و١٢ قانون شکار و صید عمل مذکور جرم محسوب شده که قانون گذار از ٣ ماه تا ۳ سال حبس برای آن پیش بینی کرده است.

او گفت: ضرر و زیان ناشی از تلف کردن قوچ وحشی جنس نر ۲۵ میلیون تومان و جنسی ماده ۷۵ میلیون تومان است که حسب آخرین تعرفه شورای عالی حفاظت محیط در هئیت دولت تصویب شده است.

شجاعی افزود: در مورد این پرونده نیز متخلف مبلغ ۲۵ میلیون تومان بابت شکار یک رأس قوچ وحشی به حساب خزانه واریز کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 585339 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟