حفاری غیرمجاز در خورهه نافرجام ماند

بنا به اعلام روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، روز ۱۹ تیرماه ۹۹ مهدی لعل‌بار از کشف دو فقره حفاری غیرمجاز طی چند روز گذشته در روستای خورهه خبر داد و بیان کرد: برخی افراد سودجو با وسوسه گنج یابی و به دست آوردن اشیای عتیقه، اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند.

به گزارش رکنا، رییس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان محلات گفت: بر اساس گزارش دوستداران میراث‌فرهنگی در خصوص حفاری در این منطقه، با کمک نیروی انتظامی، تیمی از مأموران انتظامی شهرستان در محل حاضر شدند و مشخص شد این شخص برای استخراج گنج و اشیای قیمتی، اقدام به حفاری غیرمجاز در این منطقه کرده بود که طی تحقیقات محلی انجام‌شده، افراد خاطی شناسایی و به‌زودی دستگیر و تحویل مقامات قضایی خواهند شد.

بازداشت حفاران غیرمجاز در خورهه مرکزی

او بیان کرد: هم‌وطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با حفظ امانت‌داری از طریق سامانه خبری به شماره تلفن ۳۳۲۵۸۰۴۱ اعلام کنند تا مأموران یگان حفاظت در کمترین زمان به محل مراجعه کنند.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: صیانت از میراث‌فرهنگی به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیاز به مشارکت همه‌جانبه هم‌وطنان در معرفی حفاران و دلالان اشیای عتیقه دارد.

او در ادامه افزود: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب مجازات خواهد شد و اشیا مکشوفه و ادوات حفاری به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضبط می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 585254 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟