کلاهبرداری از آگهی‌دهندگان در سایت‌های فروش تحت عنوان مأمور پلیس

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تأکید بر هوشیاری و دقت نظر شهروندان در هنگام خرید و فروش کالا در سایت‌های فروشی چون دیوار و شیپور گفت: به‌تازگی برخی مجرمان، تحت عنوان مأمور پلیس و با پخش صدای شبیه‌ساز بی‌سیم از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش رکنا ، کامیار چهری با اشاره به تهدیدات و فرصت‌های ایجاد شده در خرید و فروش کالا در سایت‌ها و اپلیکیش‌های موبایلی چون دیوار و شیپور اظهار داشت: در کنار فرصت‌هایی که برای تبادل کالا در این فضا ایجاد شده است، برخی از مجرمان از این فرصت برای برنامه‌ریزی برای کلاهبرداری از کاربران استفاده می‌کنند.

کلاهبرداران خود را مامور پلیس معرفی می کنند

وی اضافه کرد: در برخی از پرونده‌های تشکیل شده در مراجع انتظامی مشاهده شده که به‌تازگی برخی از مجرمان در تماس با آگهی‌دهنده یک کالا در این سایت‌ها، خود را به عنوان مأموران پلیس معرفی کرده و با پخش صدای شبیه‌ساز بی‌سیم در کنار مکالمه‌شان، نسبت به جلب اطمینان مخاطب خود اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: بعد از اینکه فرد آگهی‌دهنده، جذب چرب‌زبانی تماس‌گیرنده قرار می‌گیرد، فرد کلاهبردار با روش‌هایی چون هدایت مخاطب به دستگاه خودپرداز و دیگر روش‌ها از این افراد کلاهبردار می‌کنند.

هشدار پلیس به شهروندان

چهری با اشاره بر ضرورت هوشیاری و مراقبت شهروندان در هنگام خرید و فروش کالا در چنین سایت‌هایی گفت: ضمن تأکید بر شناسایی مخاطب در هنگام خرید و فروش کالا، شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 برای بررسی تخصصی به پلیس گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 584685 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟