تشکیل 3 پرونده احتکار خودرو در سمنان

به گزارش رکنا،  مهدی یحیایی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به‌منظور ساماندهی موضوعات مرتبط با خودرو در بازار و به‌منظور صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و کاهش التهاب بازار و همچنین جلوگیری از دپوی خودروهای خریداری‌شده در استان، بازرسی از انبارها و پارکینگ‌های عمومی و مجتمع‌های تجاری و نمایشگاه داران اتومبیل و نمایندگی‌های فروش خودرو استان صورت گرفته است که سه مورد پرونده احتکار خودرو تشکیل شد.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار خودرو در حدود 50 مورد بازرسی طی گشت‌های مشترک توسط بازرسان سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی و پلیس آگاهی انجام گرفته است.

کشف انبار احتکاری خودرو در سمنان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: در این بازرسی‌ها، هشدارهای لازم مبنی بر عدم اختصاص هرگونه فضا برای احتکار و دپوی خودرو به واحدهای موردنظر داده شده است و طی این بازرسی‌ها تعداد 22 خودرو کشف و تشکیل پرونده شد.

وی ارزش ریالی پرونده‌های تخلف را بیش از 25 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پرونده‌های متخلفان جهت بررسی و صدور رأی به مراجع ذی‌ربط ارجاع شده است.

یحیایی تأکید کرد: لازم است نمایندگی‌های فروش خودرو، بنگاه‌های فروش اتومبیل و مسؤولان پارکینگ‌های عمومی و تجاری از پذیرش خودروهای بدون پلاک در پارکینگ‌ها و انبارها خودداری کنند که در صورت وجود و رؤیت خودروهای فاقد پلاک به‌عنوان دپو و احتکار تلقی می‌شود و به‌عنوان معاونت و شراکت در تخلف به مراجع تعزیری معرفی خواهند شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: مردم در صورت مشاهده دپوی خودرو صفر کیلومتر و بدون پلاک در پارکینگ‌ها و حاشیه شهر مراتب را با شماره 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در میان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 584077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟