سگ های ولگرد  مخل آرامش یزدی ها

به گزارش رکنا،صبح روز دوشنبه، ۱۶ تیرماه سال ۹۹ برای ثبت نام یکی از بستگان، وارد یکی از مدارس دخترانه خاص دولتی در دوره دوم(دبیرستان) در شهریزد شدم.

قبل از آنکه با خودرو وارد حیاط مدرسه شوم دو قلاده سگ جلوتر از من وارد مدرسه شدند و در حیاط مدرسه به گردش پرداختند!.

مدارس کشور و استان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته با حضور همه کادر مدرسه برای رتق و فتق مسائل ضروری خانواده های مراجعه کننده باز است و عده ای برای دریافت کارنامه یا امور ضروری دیگر که به صورت "غیرحضوری" قابل حل نیست مراجعه می‌کنند.

سگ های ولگرد مخل زندگی مردم یزد

وقتی این دو قلاده سگ وارد مدرسه شدند چند دانش آموزی که به اتفاق مادرانشان در حیاط مدرسه بودند با جیغ و ترس به درون سالن رفتند و من به اتفاق یکی دو نفر از پدر دانش آموزان که در آنجا حضور داشتند به هر زحمتی بود آن دو قلاده سگ را به بیرون از مدرسه هدایت کردیم.

به آن دسته از کاربرانی که این روزها در فضای مجازی از معدوم سازی سگهای ولگرد اظهار تاسف می کنند و مدافع حقوق حیوانات هستند به خاطر حس زیبای آنها به موجودات زنده قدردانی می کنیم اما لازم است همراه با اظهار تاسف، راهکاری هم ارائه دهند که چه باید کرد!.

هیچکس با معدوم سازی سگها یا هر حیوان دیگری موافق نیست، این موجودات هم مانند هر موجود دیگری حق حیات دارند اما نباید دست روی دست گذاشت و اجازه داد چند قلاده سگ در گوشه و کنار شهر موجب آزا و اذیت زنان و کودکان شوند، باید پناهگاهی ساخت.

طی یکسال اخیر چند مورد حمله سگهای ولگرد در گوشه و کنار استان به کودکان معصوم گزارش شد که موجب تاسف و تاثر مردم گردید.

لازم است مسوولان ذیربط نسبت به ساخت پناهگاه یا منطقه ای برای رهاسازی این سگها اقدام کنند تا هم نظر مخالفان معدوم سازی سگها جلب شود و هم اینکه گاهگاهی در گوشه و کنار شهر خبر حمله این حیوانات به کودکان به گوشمان نرسد.

جولان سگ های ولگرد در گوشه و کنار شهر یزد و دیگر مناطق استان موجب ترس و وحشت زنان و کودکان میشود و حتی خبر داریم که زنان و کودکانی در برخی مناطق از ترس سگهای ولگرد از منازل خود خارج نمی شوند.

لازم است شهرداری، محیط زیست و یا هر ارگان دست اندر کار دیگر نسبت به جمع آوری این حیوانات که منجر به اذیت و آزار شهروندان می شوند اقدام کنند.

نکته دیگر اینکه آنهایی که از معدوم سازی سگها گله دارند و البته این گله گذاری هم بجا و خوب است بهتر است راهکاری هم در کنار آن ارائه کنند و فقط به طرح مشکل بسنده نکنند.

تصویری که ضمیمه این خبر است تصویری است که امروز صبح در همان مدرسه مورد اشاره گرفته شده و ۲ سگ را نشان میدهد که آزادانه در حیاط مدرسه در حال تفریح و گردش هستند!.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 583633 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟