دستگیری 2 شکارچی متخلف در کرمان

به گزارش رکنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: ۲ شکارچی صاحب نام متخلف طی یک عملیات فنی در کوه های منطقه حفاظت شده بازرگان شهرستان کرمان و در حین ارتکاب جرم پس از ساعت ها کمین محیط بانان دستگیر شدند.

"مرجان شاکری" در حاشیه بازدید از منطقه حفاظت شده سعدی کرمان در گفت و گو با ایسنا گفت: این منطقه حفاظت شده، زیستگاه حیواناتی همچون قوچ و میش، پلنگ ایرانی، گرگ، روباه، هوبره، تیهو، پرندگان شکاری مثل عقاب و ... است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه سعدی و نزدیکی آن به شهر کرمان گفت: متاسفانه به دلیل آنکه این منطقه در نزدیکی شهر کرمان قرار دارد و قبلا نیز جزء مناطق آزاد بوده است شکارچی زیادی در این منطقه وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان این مطلب که حدود ۶ سال این منطقه جزء مناطق حفاظت شده محسوب می شود، عنوان کرد: محیط بانان ما شبانه روز در تلاش هستند تا از این میراث گرانبها حفاظت کنند.

وی با اشاره به عملیاتی که روز گذشته مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان برای دستگیری دو شکارچی متخلف به نام این منطقه انجام داده اند، اظهار کرد: محیط بانان حین گشت زنی در منطقه بازرگان شهرستان کرمان متوجه حضور دو نفر شکارچی در منطقه شدند.

شکاچریان غیرمجاز در دام قانون / دستگیری در کرمان

شاکری ادامه داد: این دو شکارچی از شکارچیان به نام و باتجربه بودند که در کمین ماموران یگان حفاظت افتاده و دستگیر شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه این دو شکارچی صاحب نام طی یک عملیات فنی در کوه و در حین ارتکاب جرم پس از ساعت ها کمین دستگیر شدند بیان کرد: مامورین از این دو شکارچی حرفه ای، اجزاء لاشه یک رأس قوچ وحشی، یک قبضه سلاح گلوله زنی ۲۷۰، دو دستگاه دوربین چشمی و ۱۴ عدد گلوله کشف و ضبط کردند و متخلفین نیز پس از انتقال به اداره محیط زیست ضمن هماهنگی با مرجع قضایی بازداشت و جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.

وی با اشاره به کم آبی های حاکم بر این منطقه خاطرنشان کرد: برای حیات وحش در ماه های خرداد، تیر و مرداد آبرسانی مصنوعی را در دستور کار داریم تا حیات وحش استان به دلیل کم آبی تلف نشوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 582360 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟