مهار آتش سوزی در مراتع حسن‌آباد

به گزارش رکنا ، شامگاه دیشب 9 تیرماه بر اثر بی‌احتیاطی یک دامدار این آتش‌سوزی رخ داد و به سرعت 3 هکتار از این منطقه را سوزاند.

به گفته رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی‌ریز مهار آتش به مدت یک ساعت از 20:30 تا 21:30 انجام گرفت که در این رابطه نیروهای مردمی از روستاه‌های حسن‌آباد، دهچاه، مشکان و کارکنان سیمان سفید و هلال‌حمر حضور داشتند و پس از رسیدن ما به منطقه تقریباً آتش مهار شد اما به دلیل ترس از شعله‌ور شدن دوباره آتش تا 2 بامداد در منطقه حضور داشتیم و شعله‌هایی را که احتمال فعال شدن آن می‌رفت، مهار و خاموش کردیم.

حامد جمالی در مورد پوشش گیاهی این منطقه گفت: تعدادی از درختان ارژن، کهکم، بوته‌های درمنه و کوشترت(نوعی بوته با انگور وحشی که مورد علاقه کبک‌ها می‌باشد) در آتش سوخت.

تعدادی مار در آتش سوختند

وی همچنین در ارتباط با سوختن حیوانات گفت: متأسفانه در حین آتش‌سوزی تعدادی مار که سوخته بودند، دیده شد و احتمال اینکه کبک و دیگر حیوانات و پرندگان در آتش سوزی تلف شده باشند، وجود دارد.

جمالی در خصوص پاسخگو نبودن سامانه 1504 در شب گذشته که توسط خبرنگار نی‌ریزان فارس رصد شده بود گفت: بالا بودن تعداد آتش‌سوزی‌ها در فارس و تماس‌ها پیاپی گاهاً اختلالاتی را ایجاد می‌کند که احتمالاً علت پاسخگو نبودن شب گذشته شاید همین دلیل باشد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 581669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟