دستگیری دزد موبایل قاپ سابقه دار در شرق تهران

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه "مرتضی نثاری" گفت: 21 دی ماه سال گذشته ماموران گشت کلانتری 147 گلبرگ به یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا که راکب آن فردی مضطرب بود مظنون و پس از بررسی موتورسیکلت مشخص می شود پلاک نصب شده روی موتورسیکلت اصالت ندارد و پلاک اصلی موتورسیکلت دارای سابقه سرقت از پایگاه هشتم پلیس آگاهی می باشد که پرونده با موضوع دستگیری سارق موتورسیکلت به نام جمشید در کلانتری تشکیل و به دستور مقام محترم قضایی جهت رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی واصل می گردد .

این مقام انتظامی بیان داشت : در گام اول تحقیقات سوابق کیفری جمشید مورد بررسی کارآگاهان قرار می گیرد و مشخص شد متهم دارای سوابق متعدد کیفری در خصوص سرقت موتورسیکلت است که متهم ضمن انکار جرم سرقت اظهار داشت موتورسیکلت را از شخصی به اسم ناصر امانت گرفته است .

سرهنگ نثاری افزود : با توجه حرف های ضد و نقیض جمشید و بهره گیری کارآگاهان از شیوه های نوین کشف جرم مشخص شد متهم علاوه بر سرقت موتورسیکلت در زمینه سرقت گوشی قاپی نیز فعالیت دارد و پس از بازجویی های دقیق علمی به 10 فقره سرقت گوشی تلفن همراه به شیوه قاپیدن به صورت تنهایی اعتراف کرد .

کارآگاه نثاری بیان داشت : با توجه به ساعات و محل های اعلامی سرقت توسط متهم تجزیه و تحلیل آماری سرقت های صورت گرفته و دعوت از مال باختگان تعداد 6 نفر از آنها با اطمینان جمشید را شناسایی کرده و متهم نیز به سرقت از مال باختگان اعتراف کرد.

جمشید در اعتراف خود بیان داشت: سرقت های برای کسب درآمد انجام داده است و پس از سرقت آنها را به صورت دستفروش در خیابان به رهگذران می فروخته است و از این راه تا کنون یک میلیارد ریال بدست آورده است .

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: شاکیان برای سیر مراحل قانونی و احقاق حق خویش به دادسرای مربوطه معرفی شدند و متهم نیز ضمن قبول جرم سرقت حسب دستور مقام قضائی با صدور قرار قانونی برای تحمل کیفر روانه زندان شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 580275 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟