دستگیری 13 حفار میراث فرهنگی در استان سمنان

به گزارش رکنا،  سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی روز پنجشنبه به رسانه ها اعلام کرد: با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان سمنان، از حفاری در مناطق مختلف استان جلوگیری شد و متخلفان دستگیر شدند.

وی گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون بیش از ۱۴ هزار مورد بازدید از میراث فرهنگی و تاریخی و آثار ثبت و شناسایی شده در سراسر استان انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان تاکید کرد: صیانت از میراث‌فرهنگی در استان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیاز به مشارکت همه‌جانبه هموطنان دارد.

وی بیان کرد: هموطنان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت داری به سامانه خبری یگان حفاظت آثار تاریخی استان سمنان با شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند.

بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی(بخش تعزیرات)هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب مجازات خواهد شد و اشیا مکشوفه و ادوات حفاری به نفع دولت ضبط می‌شود.

بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در استان سمنان شناسایی شده و ۸۵۶ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 580272 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟