به گزارش رکنا، سیداحمد هاشمی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار داشت: در سال گذشته ۲۱ هزار و ۳۲۷ معتاد در ۱۳۱مرکز درمان سرپایی خصوصی و دولتی خدمات گرفتند و سم زدایی شدند.

وی افزود: ۲ هزار و ۷۹۹ معتاد نیز در ۲۰ مرکز ترک اعتیاد خراسان شمالی بستری شدند.

وی با بیان این که تعداد معتادان تزریقی در استان کم است اظهار داشت: ۶۲۳ معتاد پرآسیب نیز در کمپ های ترک اعتیاد استان نگهداری می شدند.

هاشمی از مرگ ۳۱ نفر در سال گذشته بر اثر سوء مصرف مواد مخدر نیز خبر داد و خواستار افزایش اعتبار برای واحد های بستری سم زدایی کودکان شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: ۵۷۸ معتاد سال گذشته در اردوگاه ماده ۱۶ پذیرش شده اند.

اسماعیل قربانی افزود: این اردوگاه از طریق بخش خصوصی اداره می شود هزینه های این مرکز آنالیز و حدود ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است و برای تجهیز و توسعه این اردوگاه نیاز به اعتبار بیشتری داریم.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز در این جلسه از رشد ۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در سه ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد و گفت: پاکسازی نقاط آلوده استان و اجرای طرح پاکسازی مدارس از برنامه‌های نیروی انتظامی در سال جاری است.

سردار علیرضا مظاهری اظهار داشت: دستگیری قاچاقچیان و خرده‌فروشان نیز ۸ درصد رشد داشته است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه عملیات مشترک فرماندهی انتظامی استان با سایر استان‌ها برای کشف مواد مخدر ۳۶ درصد افزایش داشته و به طور کلی ۲۷۰ طرح در راستای کشفیات مواد مخدر اجرایی شده است.

مظاهری از کشف ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر با همکاری اداره کل اطلاعات و سپاه استان در سال ۹۸ خبر داد و افزود: مقدار کشفیات مواد مخدر در مقایسه با سال ۹۷، ۱۰ درصد افزایش داشته ضمن اینکه جمع آوری و برخورد با قاچاقچیان و خودفروشان هم از رشد ۲ درصدی برخوردار است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از متلاشی شدن ۱۹ باند مواد مخدر پارسال در استان خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۷، ۲۶ درصد رشد داشته و در این بازه زمانی ۷۸ مورد توقیف خودرو توسط نیروی انتظامی استان صورت گرفته است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و مهمترین آسیب اجتماعی این استان اعتیاد است.

شیوع اعتیاد در این استان در جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال ۷.۲۱ درصد است که ۲ درصد بیش از میانگین کشوری است.

۴۰۰ معتاد متجاهر در خراسان شمالی شناسایی شده اند که شامل کارتن خواب ها، ولگردان و معتادان تابلو و تزریقی است.

در این استان یک مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ و ۲۰ مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ فعال است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579430 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟