وقوع ۱۰ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع چهارمحال و بختیاری

به گزارش رکنا، علی محمدی‌مقدم با بیان اینکه از ابتدای سال حدود ۱۰ فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع‌طبیعی چهارمحال و بختیاری رخ داده است، اظهار کرد: مساحتی که در این آتش‌سوزی‌ها تحت تأثیر قرار گرفت حدود ۱۳ هکتار بود، شدت ۲ مورد از این آتش‌سوزی‌ها در منطقه جنگل‌ها و مراتع کارون ۴ بیش‌تر از سایر موارد بود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه از جمله ایجاد آتش‌بر، دیوار چینی در مناطق مستعد آتش‌سوزی برای جلوگیری از گسترش حریق، ایجا شخم در نوارهای عرضی مراتع و برداشت علوفه موجب کاهش تعداد دفعات و مساحت آتش‌سوزی شد.

وی از به‌کارگیری ۹۰ نیروی محلی در قالب شرکت‌های تعاونی منابع‌طبیعی خبر داد و گفت: این افراد به صورت روزانه از جنگل‌ها و مراتع سرکشی می‌کنند و در موقع بروز حریق به سرعت وارد عمل می‌شوند و تا رسیدن نیروهای امدادی اقدام به اطفای حریق می‌کنند.

محمدی‌مقدم با اشاره به اینکه اکیپ‌های اطفای حریق در ۳۰ نقطه به صورت شبانه‌روزی مستقر هستند، عنوان کرد: همچنین با مشارکت جوامع محلی در ۶۵ نقطه بحرانی از نظر وقوع حریق کارآگاه آموزشی برای پیشگیری از وقوع آتش‎‌سوزی برای مردم محلی برگزار شد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در پایان با بیان اینکه بیش‌ترین موارد آتش‌سوزی در شهرستان لردگان بوده است، بیان کرد: تا زمان اولین بارش امکان وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع استان وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579408 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟