برخورد با عاملان سوزاندن کاه و کلش در گلستان

به گزارش رکنا، هادی هاشمیان پیش از ظهر دوشنبه در نشست دانشگاهیان با رئیس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز استان اظهار کرد: همراهی و تعامل جامعه دانشگاهی با دستگاه قضایی و بالعکس می‌تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد.

وی افزود: از اولویت های دوره تحول دستگاه قضا، پیشگیری از وقوع جرم است که باید در همه سطوح اتفاق بیفتد.

هاشمیان تصریح کرد: خوشبختانه با تعامل دستگاه قضایی با گروه‌های مختلف جامعه دانشگاهیان و بسیج حقوقدانان و با ایجاد کلینیک حقوقی در همه شهرها شاهد کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی استان هستیم.

وی بیان کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه آزاد منعقد شده و از ظرفیت دانشجویان حقوقی آنها برای مشاوره رایگان به مردم بهره می گیریم.

هاشمیان گفت: این کار نوعی کارورزی برای دانشجویان بوده و اطلاعات حقوقی مردم را بالا خواهد برد.

وی با بیان اینکه سطح اطلاعات حقوقی مردم پایین است، تصریح کرد: همه مردم تحصیلات حقوقی ندارند و باید از ظرفیت دیگران استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان اظهارکرد: ارتباط با جامعه در گرو داشتن اطلاعات حقوقی است و این امر باعث پیشگیری از وقوع جرم شده و اگر اختلافی هم ایجاد شد منجر به تشکیل پرونده و ورود به دستگاه قضا نخواهد شد.

هاشمیان بیان کرد: ما باید صلح و سازش را در دستور کار قرار داده و گلستان در این زمینه ظرفیت بالایی دارد به طوری که در سال گذشته ۱۷ قصاص پای چوبه دار با رضایت شاکی بخشیده شد و بیش از ۵۰ درصد پرونده ها هم به سازش منتهی می شود.

وی گفت: در سال گذشته ۲۳۲ فقره پرونده در خصوص تصرف اراضی تشکیل و همه آنها منجر به صدور رای شد.

هاشمیان افزود: ۱۰ هکتار اعاده به وضع سابق شده و ۲۳۰ متهم در این راستا به دادگاه فراخوانده شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان تأکید کرد: حساسیت خوبی در زمینه تخریب جنگل ها شکل گرفته اما در تخریب مراتع حساسیت‌ها پایین است و به دلیل اینکه برای تولید یک سانتی متر خاک صدها سال زمان نیاز است باید دانشگاه‌ها این حساسیت را در مردم ایجاد کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟