بازداشت 17 کلاهبردار حرفه ای / آنها با تصویر جعلی پرداخت تهرانی را فریب می دادند

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال گفت: کارآگاهان در تحقیقات پلیسی دریافتند متهمی با شناسایی فروشندگان تلفن همراه در سایت‌‌های خرید و فروش، به سراغ آنها می‌رود و با ارائه تصویر جعلی پرداخت الکترونیکی از فروشندگان کلاهبرداری می‌کند.

 طبق ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری و هر کس که از راه حیله و تقلب مردم را فریب دهد یا به امور غیر واقع امیدوار کند یا از حوادث و پیشامدهای غیر واقع بترساند و یا اسم و عنوان مجعول اختیار کند و به یکی از وسایل مذکور و یا وسایل تقلبی دیگر وجوه و یا اموال و امثال آنها را تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را اخذ کند، کلاهبردار به حساب می آید. جرمی که هر روز جنبه های جدیدی از خود را نمایان می‌کند و سوءاستفاده کنندگان از شرایط نامطلوب اقتصادی مردم، به نحوی از آن بهره می‌گیرند.

دستگیری کلاهبرداران حرفه ای در تهران

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت در این رابطه گفت: در روزهای اخیر 17 نفر از سارقان و کلاهبرداران در عملیات های جداگانه‌ای توسط این اداره بازداشت شدند.

او افزود: این 17 نفر در قالب 5 باند در زمینه سرقت، کلاهبرداری و زورگیری به فعالیت می‌پرداختند. یک باند از این افراد دستگیر شده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: این افراد به صورت موقت محلی را اجاره می‌کردند و افراد مالباخته را به آن محل دعوت می کردند و با اجرای روابط نمایشی و مانور متقلبانه اقدام به کلاهبرداری و سو استفاده از اعتماد مردم کرده و مبالغی را از این افراد تحت عناوین مختلف دریافت می‌کردند و سپس محل کسب و کار خود را تغییر داده و در محلی دیگر اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می‌کردند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران گفت: در پرونده دیگری کارآگاهان در تحقیقات پلیسی دریافتند متهمی با شناسایی فروشندگان تلفن همراه در سایت‌‌های خرید و فروش، به سراغ آنها می‌رود و با ارائه تصویر جعلی پرداخت الکترونیکی از فروشندگان کلاهبرداری می کنند.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به اعترافات متهم دستگیر شدگان اذعان کرد: کارآگاهان در مرحله بعدی از تحقیقات پلیسی با شناسایی هویت و مخفیگاه متهم با دستور دادیار، او را در مخفیگاهش دستگیر کردند. متهم در بازجویی ها به ۱۲ مورد کلاهبرداری به ارزش یک میلیارد و ششصد میلیون ریال اعتراف کرد. این فرد با دستور قضایی روانه زندان شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟