بازداشت کلاهبردار فضای مجازی / جوانان جویای کار در زاهدان فریب خوردند

به گزارش رکنا،  رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در خصوص شیوه جدید کلاهبرداری در پوشش آگهی‌های استخدامی در فضای مجازی هشدار داد.

سرهنگ حسن کیخا رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: افزایش بیکاری در جامعه باعث شده تا مجرمان سایبری از این امر سوء استفاده کرده و با انتشار آگهی‌های استخدام به سرقت اطلاعات یا سوءاستفاده‌های مالی از جوانان جویای کار روی آورند.

وی تصریح کرد: ترفند مجرمان سایبری برای به دام انداختن افراد جویای کار بدین‌صورت است که با انتشار آگهی استخدام با درآمد بالا، بیمه و... این افراد جویای شغل را فریب داده و از آن‌ها سوء‌استفاده می‌کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کلاهبرداران با این روش در گام اول از فرد رزومه اطلاعاتی فردی و کاری می‌خواهند که در پی جمع‌آوری این اطلاعات در گام بعدی با ارائه شماره حساب یا هدایت آن‌ها به سایت‌های جعلی و درگاه‌های بانکی فیشینگ برای واریز وجه آزمون استخدامی از آن‌ها سوءاستفاده‌های مالی می‌کنند.

سرهنگ کیخا با توجه به سابقه این‌گونه کلاهبرداری‌های به افراد جویای کار توصیه کرد قبل از واریز هر‌گونه وجهی به حساب‌های اعلامی از سوی این افراد و یا واریز از طریق درگاه‌های جعلی بانکی در خصوص شرکتی که آن‌ها آگهی استخدام داده‌اند تحقیق کنید ببینید وجود خارجی دارد یا نه اگر دارد واقعا این شرکت آگهی کرده، یا تحت نام و برند آن‌ها این تبلیغات دورغین انجام شده است.

رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تبلیغات، پیشنهاد‌های فریبنده وحقوق‌های غیر متعارف در فضای مجازی ممکن است دامی برای متقاضیان کار بوده و صرفا درج یک شماره تلفن و آدرس‌های گمراه کننده می‌باشد، حتما به صورت حضوری قبل از استخدام با صاحب آگهی ملاقات کنند و از محل فعالیت وی مطلع شوند و در صورت اطمینان از صحت موضوع، اقدامات بعدی را انجام دهند.

سرهنگ کیخا از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 578843 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟