9 پرونده اختلاس روی میز دادستان اصفهان

به گزارش رکنا، علی اصفهانی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در راستای پیشگیری از جرایم اقتصادی اقدامات خوبی به عنوان اولویت دستگاه قضائی و با همکاری مردم در کشور و از جمله استان اصفهان انجام شده است.

تشکیل ۲۰ پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور در اصفهان

وی با اشاره به اینکه شناسایی خودروهای صفر کیلومتر در پارکینگ‌های مختلف برای نخستین بار در اصفهان انجام شد، بیان داشت: ۲۰ پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور در اصفهان برای یک هزار میلیارد ریال تشکیل شده است و پرونده‌ای نیز برای ۵۹۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در دست بررسی است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با اشاره به اینکه پرونده جعل کارت‌های سوخت و قاچاق شبکه‌ای سوخت در دست اجراست، تاکید کرد: همچنین هم اکنون ۹ پرونده برای ۲۷۰ میلیارد ریال اختلاس و هفت پرونده واگذاری تسهیلات بانکی غیر مجاز برای واگذاری یک هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در دادستانی اصفهان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه چهار پرونده فرار مالیاتی با پنج هزار میلیارد ریال بدهی در دادستانی اصفهان داریم، گفت: در ۵۷ جلسه‌ای که در حمایت از تولید ملی در استان تشکیل شد راهکارهایی برای ۳۰۰ بنگاه اقتصادی ارائه کردیم که از جمله این موارد و پیگیری حقوق کارگران پلی اکریل، کاشی نیلو، گیتی پسند و پتروشیمی بوده است.

صدور قرار منع تعقیب برای ۲۸۰ پرونده

اصفهانی بیان داشت: تاکنون صدور قرار منع تعقیب برای ۲۸۰ پرونده، آزادی مشروط برای ۳۵ نفر و استفاده از پابند الکترونیکی برای ۳۰ زندانی از اقدامات این نهاد بوده است.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با در ارتباط با پرونده قتل مهدی نیکبخت (معروف به بی تو) گفت: آخرین پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که ارتباط دوستی بین قاتل و مقتول وجود داشته است.

دستگیری قاتل مهدی نیکبخت در کمتر از ۲۴ ساعت

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با اشاره به دستگیری قاتل نیکبخت در کمتر از ۲۴ ساعت با توجه به نشانی‌های داده شده توسط نامزد وی گفت: مقتول به دلیل وارد شدن ضربه به گردن با سلاح سرد «چاقو» فوت کرده و انگیزه قتل نیز اختلافات بین این دو فرد بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این پرونده همچنان در حال بررسی است، ابراز داشت: قاتل در بازداشت موقت به سر می‌برد و خانم مظنون در معاونت در قتل نیز پس از تشکیل پرونده با وثیقه آزاد است.

امکان برخورد پلیس با استفاده از قلیان در پارک‌ها بدون نیاز به حکم قضائی

اصفهانی با توجه به شیوع بی امان استفاده از قلیان در پارک‌های اصفهان و چایخانه‌ها نیز گفت: دستورات لازم در این ارتباط به نیروی انتظامی داده شده است به نوعی که بدون دستور قضائی نیز می‌توان با این امر در پارک‌ها برخورد کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده گوشت‌های وارداتی به اصفهان گفت: این پرونده نیز همچنان در دست بررسی است.

آخرین وضعیت پرونده‌های صدرا نفت پارسیان و پتروشیمی

دادستان اصفهان در پاسخ به سوال درباره وضعیت پرونده صدرا نفت پارسیان و پتروشیمی گفت: در ارتباط با موارد مشابه تمام توان ما این هست که به نوعی عمل کنیم که کارخانه‌ها از خط تولید خارج نشوند و مشکلات جدیدی به موضوع اضافه نشود، پرونده این شرکت به دادگاه ارجاع داده شده است.

وی تاکید کرد: احکام قضائی پرنده پتروشیمی نیز در تهران صادر و نیابت‌های اجرای احکام برعهده دادسرای اصفهان است و برای جلوگیری از توقف چرخه تولید این کارخانه نیز اقداماتی انجام شده است.

نامه دادستانی به علوم پزشکی اصفهان برای پیگیری وضعیت پرستاران

اصفهانی با توجه به مهلت ۲۰ روزه دادستان به دانشگاه علوم پزشکی برای پرداخت معوقات پرستاران نیز گفت: نامه ما به رئیس دانشگاه علم پزشکی هنوز جوابی در بر نداشته است، این موضوع در حال پیگیری است اما پرونده‌ای برای آن تشکیل نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 578552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟