آزادی برای مامور شریک جرم قاتل جورج فلوید

به گزارش رکنا ، «جی الکساندر کیونگ» یکی از چهار مامور پلیسی که در بیست و پنجم ماه مه به اتهام قتل «جورج فلوید»، دستگیر شده بود روز گذشته (جمعه) به قید ضمانت 750 هزار دلاری آزاد شد.

به نوشته وبگاه «نیوزویک»، کیونگ و دو افسر دیگر، به مشارکت و همدستی در قتل این سیاهپوست آمریکایی متهم هستند. عامل اصلی این قتل «درک شوین»، مأمور پلیسی است که با زانو بر گردن جورج فلوید فشار آورد و با ادامه این کار به مدت ۹ دقیقه او را به قتل رساند. این دو افسر به قتل غیر‌عمد و مشاهده جرم متهم شده‌اند.

نیوزویک نوشت، بعد از اینکه درک شوین به مدت هفت دقیقه با زانو بر گردن «جورج فلوید» فشار آورد، کیونگ نبض وی را گرفته و به همکارانش گفت که وی نبض ندارد اما شوین دو دقیقه دیگر نیز به این کار خود ادامه می‌دهد.

انتشار ویدئوی به قتل رسیدن جورج فلوید در شبکه‌های مجازی خشم عمومی را برانگیخت و موجب شد هزاران نفر از مردم آمریکا و جهان به خیابان‌ها بریزند و به اعتراض علیه تبعیض نژادی بپردازند.

این اعتراضات به کشور‌های انگلیس، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و دیگر کشور‌های جهان نیز کشانده شد و تا هفته گذشته نیز ادامه داشت.

اما در شرایطی که هنوز اعتراضات سراسری در محکومیت قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» در آمریکا همچنان خبرساز بود، قتل جوان ۲۷ ساله سیاه پوست دیگر در این کشور بار دیگر موجب بالا گرفتن اعتراضات مردمی شد.

معترضان به قتل «ریشارد بروکس» جوان ۲۷ ساله سیاه پوست آمریکایی در خیابان‌های آتلانتا پایتخت ایالت جورجیا تظاهرات برپا کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 578363 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟