بنای عهد قاجار در اختیار آباد مرمت می شود

به گزارش رکنا، مجتبی شفیعی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز مرمت خانه نصرت الممالک اختیار آباد کرمان متعلق به دوره قاجاریه خبر داد و گفت: این بنا در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

او با اشاره به اینکه خانه نصرت الممالک در مالکیت بخش غیر دولتی است، افزود: مرمت این بنای تاریخی با تامین اعتبار از محل طرح‌های مشارکت در مرمت بخش غیردولتی آغاز شده است.

حفظ و صیانت از میراث تاریخی در دستور کار

شفیعی بیان کرد: طرح مذکور به منظور حمایت از مالکان و بهره برداران از بناهای تاریخی و ترغیب و تشویق آن‌ها برای حفظ و صیانت از میراث تاریخی و فرهنگی در دستور کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفته است.

او با بیان اینکه در این فاز عملیات استحکام بخشی، مرمت پشت بام ها، مرمت نما‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: اقدامات مرمتی این پروژه به همت مالک این بنای تاریخی و با نظارت و حمایت مالی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان انجام می شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان داشت: خانه تاریخی نصرت الممالک پس از مرمت و بازسازی با کاربری اقامتی و پذیرایی به گردشگران خدمات ارایه خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 578023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟