کاهش آتش‌سوزی در مراتع‌ کاشان

به گزارش رکنا،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان از کاهش ۹۰ درصدی وقوع آتش‌سوزی در مراتع‌ این شهرستان خبر داد.

محمدمهدی شریفی بیان کرد: خوشبتخانه در سال‌جاری تنها یک حادثه آتش‌سوزی در مرتع‌های روستای اسحاق‌آباد شهرستان کاشان ثبت شده است.

وی افزود: این حادثه در زمینی با وسعت یک‌هزار مترمربع رخ داده بود که آن هم خیلی زود از سوی عوامل پایگاه منابع طبیعی خاموش شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان یادآور شد: سه ماهه نخست سال گذشته (تا پایان خرداد ۹۹) در این شهرستان مرتع‌های روستاهای مرق و ازناوه در مجموع به میزان ۱۳ هزار مترمربع دچار آتش سوزی شدند.

کاهش آتش سوزی در مراتع کاشان

وی تشریح کرد: مرتع‌ها و جنگل‌های طبیعی شهرستان کاشان با توجه به بارندگی‌های بهاره امسال از پوشش گیاهان یک‌ساله خوبی برخوردار است و می‌تواند دچار آتش‌سوزی شود.

به گفته شریفی، افزایش گرمای اواخر بهار و تابستان از یک سو و خشک شدن بوته‌ها از سوی دیگر موجب رخ دادن آتش‌سوزی در مرتع‌ها و جنگل‌ها می‌شود.

وی در ادامه نیز از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه آتش‌سوزی در مرتع‌های شهرستان کاشان، موضوع را با تماس رایگان به شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

مساحت عرصه‌های منابع طبیعی کاشان ۳۷۵ هزار هکتار شامل ۱۸۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی و ۱۷۸ هزار هکتار مرتع قشلاقی است که ۷۵ درصد وسعت این شهرستان را شامل می‌شود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 578004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟