تلاش برای یافتن دریانوردان مفقود شناور بهبهان

به گزارش رکنا، سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز عملیات مشترک هوایی و دریایی ایران و کویت برای جستجوی ۲ دریانورد مفقود شده در سانحه غرق شدن کشتی بهبهان خبر داد.

۲ روز بعد از اینکه عملیات جست‌وجوی دریایی دو خدمه مفقود شده شناور باری «بهبهان» متوقف شد، با اعلام سازمان بنادر و دریانوردی امروز پنجشنبه مجددا جستجوی دریایی برای یک روز دیگر آغاز شد.

جستجوی مجدد برای یافتن دریانوردان مفقود شناور بهبهان

شناور باری «بهبهان» روز ١٣ خرداد ماه با حمل بار مصالح ساختمانی و سرامیک از بندر خرمشهر عازم بندر ام‌القصر عراق بود که در کانال آبی «خور عبدالله» و به علت شرایط نامساعد جوی در محدوده آب‌های عراق غرق شد.

در این حادثه «جمال مطرقی» فوت و جسد آن از آب خارج شد و دو سرنشین دیگر به نام‌های «موسی مزرعاوی» از ایران و «بیشت نیرمال» تبعه هندی مفقود شده‌اند که عملیات جستجو و نجات برای یافتن آنها به مدت ۹ روز ادامه داشت.همچنین چهار خدمه نیز نجات یافته و به ایران منتقل شدند.

نادر پسنده مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، امروز گفت: پیرو مفقود شدن دو نفر از خدمه کشتی بهبهان در حوالی کانال خور عبدالله عراق و در آستانه روز دریانورد و در راستای حفظ کرامت انسانی و تلاش برای ارتقای ایمنی جان دریانوردان، با هماهنگی سیاسی انجام شده توسط وزارت امور خارجه کشورمان و بر اساس هماهنگی های عملیاتی سازمان بنادر و دریانوردی با مرکز جستجو و نجات دریایی کشور کویت، تجسس یک روز دیگر ادامه خواهد داشت.

وی گفت: از آنجا که طبق مدل سازی رایانه ای احتمال ورود مفقودین شناور در آب تحت تاثیر جریانات دریایی و باد و امواج به آبهای کویت وجود داشت، از صبح امروز عملیات مشترک هوایی و دریایی دو کشور دوست ایران و کویت برای یافتن اثری از ۲ نفر مفقودین کشتی بهبهان در آبهای تحت حاکمیت کشور کویت آغاز شده است.

وی گفت:فارغ از هر نتیجه ای که عملیات جستجوی امروز داشته باشد، این عملیات مشترک به معنای تعهد و اهمیت مدیران دریایی هر ۲ کشور به جان دریانوردان خواهد بود.

پسنده اضافه کرد: پیش بینی می شود این عملیات تا پایان امروز پنجشنبه ۲۹ خرداد ادامه داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 577944 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟