پزشک قانونی مرگ سیاهپوست آمریکایی را "قتل" عنوان کرد

به گزارش رکنا، پیش از این پزشکی قانونی آمریکا جان باختن جروج فلوید سیاهپوست زیر فشار زانوی پلیس سفید پوست در شهر مینیاپولیس را نیز "قتل" عنوان کرد.

دفتر پزشک قانونی جورجیا در گزارش خود بعد از بررسی‌های انجام شده، اعلام کرد: بروکس روز جمعه از پشت مورد اصابت دو شلیک قرار گرفته است.

براساس این گزارش، بروکس در اثر آسیب دیدگی اعضای بدن و از دست دادن خون در اثر زخم‌های ناشی از دو اصابت گلوله کشته شده است.

طبق نتایج کالبد شکافی که روز یکشنبه انجام شده است، علت مرگ بروکس زخم در اثر اصابت گلوله به پشت و نحوه مرگ به عنوان قتل ذکر شده است.

قتل سیاه پوست دیگر به دست پلیس

با کشته شدن دیگر سیاهپوست آمریکایی توسط خشونت‌های پلیس این کشور معترضین روز یکشنبه دوباره در خیابان‌های شهر آتلانتا پایتخت ایالت جورجیا و جاهای دیگر تجمع کردند. در شهر آتلانتا آن‌ها در رستوران فست فودی که بروکس در آن به قتل رسیده بود، جمع شدند. این رستوران روز شنبه توسط معترضین به آتش کشیده شد.

دفتر دادستان آتلانتا بعد از انتشار نتایج کالبد شکافی بروکس از برخورد پلیس با شلیکهای مرگبار انتقاد کرد و گفت تصمیم در مورد اتهامات پلیس اطی روز چهارشنبه مشخص خواهد شد.

اعتراضات خیابانی در آمریکا

رسانه‌های آمریکا روز یکشنبه از کشته شدن یک شهروند سیاهپوست دیگر به دست نیروهای پلیس آمریکایی در شهر آتلانتا خبر دادند که موج جدیدی از اعتراض و آشوب‌های خیابانی را موجب شد؛ این موضوع نشان می‌دهد با گذشت ۱۶ روز از اعتراض‌های سراسری علیه رفتار خشونت‌بار و نژادپرستانه پلیس آمریکا، کشتار رنگین‌پوستان یک اصل نهادینه در این بخش است.

به گزارش روز یکشنبه شبکه سی‌ان‌ان، پلیس شهر آتلانتا «رایشارد بروکس - Rayshard Brooks» جوان ۲۷ ساله سیاهپوست را که در مقابل یک رستوران در انتظار تحویل گرفتن غذا بود در پی یک برخورد خشونت‌بار، به ضرب گلوله از پای درآورد.

این حادثه که اواخر روز جمعه (۲۳ خردادماه) روی داد، منجر شد تا شب گذشته (شنبه) شهر آتلانتا به صحنه خشونت و آشوب بدل شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 577346 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟