جریمه سنگین برای قاچاقچیان در خلخال

به گزارش گروه حوادث رکنا، بابک میرمرسلی روز یکشنبه جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خلخال افزود: در این مدت ۲۲ پرونده قاچاق کالا در اداره تعزیرات حکومتی خلخال تشکیل و برای ۱۵ مورد رای مقتضی صادر و هفت پرونده قاچاق کالا نیز در حال رسیدگی و صدور حکم است.

وی با بیان اینکه نبود نمایندگی گمرک موجب افزایش زمان صدور رای برای پرونده‌های قاچاق کالا در خلخال شده ، اظهارداشت: در صورت راه‌اندازی دفتر نمایندگی اموال تملیکی گمرک در خلخال و ارزیابی سریع کالاهای قاچاق مکشوفه زمان رسیدگی به پرونده‌های قاچاق بطور محسوسی کاهش خواهد یافت.

او همچنین با اشاره به نبود واحد ارزش‌گذاری کالای قاچاق در خلخال گفت: این مشکل موجب افزایش زمان رسیدگی به پرونده‌های قاچاق ، افزایش هزینه حمل کالا برای ارزیابی به مرکز استان و اتلاف وقت ماموران انتظامی می‌شود و انتظار است گمرک نسبت به اعزام کارشناس ارزش‌گذاری به خلخال تا زمان راه‌اندازی دفتر نمایندگی در این شهرستان اقدام کند.

در سال گذشته قاچاقچیان به پرداخت ۵۱ میلیارد محکوم شدند

رییس اداره تعزیرات حکومتی خلخال افزود: در سال گذشته نیز قاچاقچیان کالا در این شهرستان به پرداخت ۵۱ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.

وی گفت: در این مدت ۶۸ پرونده قاچاق کالا و عرضه کالای خارج از شبکه به ارزش ریالی ۲۶۰ میلیارد ریال در اداره تعزیرات حکومتی خلخال تشکیل و برای ۶۷ مورد پرونده‌ها رای صادر شده و تنها یک پرونده قاچاق کالای باقیمانده از سال ۹۸ نیز در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه کالاهای قاچاق کشف و ضبط شده شامل انواع لوازم بهداشتی و آرایشی خارجی ،لباس ،پارچه ،تجهیزات الکترونیکی قاچاق خارجی ،چوب‌آلات جنگی و زغال وارد خارج از شبکه است، اظهارداشت: با تشدید برخوردها موارد قاچاق کالا در این منطقه در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن کاهش یافت.

او با بیان اینکه عرضه و فروش کالای قاچاق جرم محسوب شده و شامل جزای نقدی و سایر مجازات‌های درنظر گرفته شده در قانون قاچاق کالا است، افزود: بسیاری از فروشندگان و یا خریداران کالای قاچاق با قوانین مربوط به این بحث ناآگاه بوده و یا اطلاعات آنها در این خصوص در حد ضعیف و محدود است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 576772 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟