95 نفر در تصادفات آذربایجان‌شرقی جان باختند

به گزارش رکنا، صفایی فرد مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در دو ماهه اول امسال ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی ۹۵ نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته‌ها ۱۲۹ نفر بوده حدود ۲۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان ۸۴ نفر مرد و ۱۱ نفر زن بودند که هرکدام به ترتیب ۲۰ و ۵۴ درصد کاهش یافته است.

او افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۶۲ فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، ۲۶ نفر در مسیر‌های درون شهری، ۳ نفر در جاده‌های خارج از استان و نامعلوم و سایر راه‌ها گزارش شده است، همچنین در طی مدت مذکور ۲ نفراز این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و ۲ نفرنیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کرده است.

افزایش آمار 25 درصدی تصادفات در آذربایجان شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام اینکه در اردیبهشت ماه امسال ۵۳ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است.

صفائی فرد همچنین با اعلام اینکه در طی دو ماهه اول امسال تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان یک هزار و ۹۱۶ نفر بوده است که از این تعداد یک هزار و ۴۹۷ نفر مرد و ۴۱۹ نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومان حوادث ترافیکی ۲ هزارو ۷۴۶ نفر گزارش شده بود حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

او گفت: همچنین در اردیبهشت ماه امسال یک هزار و ۱۶۶ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که یک هزار و ۳۲۲ نفر بوده حدود ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

صفایی فرد گفت: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال ۹۸ در استان ۸۸۲ نفر بود که از این تعداد ۱۷۷ نفر زن و ۷۰۵ نفر مرد بوده است. مصدومین این حوادث نیز درسال ۹۸ بالغ بر ۱۷ هزار و ۱۲۶ نفر گزارش شده است که ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از آنان زن و ۱۲ هزارو ۳۲۶ نفر مرد می‌باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 576747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟