۱۵ هکتار از مراتع شهرستان زرین دشت در آتش سوخت

به گزارش گروه حوادث رکنا، ،مرتضی سلیمانی شیری گفت: روز پنجشنبه ۲۲ خرداد و به محض اطلاع از وقوع آتش‌سوزی در منطقه چهارکوه دبیران، نیروهای منابع طبیعی به محل اعزام شدند اما به دلیل بعد فاصله از سکونتگاه‌ها و پوشش انبوه گیاهان مرتعی و درختچه‌ها، حریق به سرعت گسترش یافت.

سلیمانی‌شیری گفت: علیرغم تلاش بسیار زیاد نیروهای منابع طبیعی، آتش نشانی و مردم محلی، آتش به ارتفاعات نیز سرایت کرد و صعب العبور بودن منطقه باعث تاخیر در مهار این آتش سوزی شد.

حریق با تلاش ۴ ساعته و نفس‌گیر نیروهای حاضر در محل، مهار شد

وی با بیان اینکه حریق ساعت ۶ عصر پنجشنبه ۲۲ خرداد شروع شد، گفت: حریق با تلاش ۴ ساعته و نفس‌گیر نیروهای حاضر در محل، مهار شد و پایش نیز تا صبح روز جمعه ۲۳ خرداد تداوم یافت تا از شعله‌ور شدن حریق پیشگیری شود.

سلیمانی‌شیری از فرماندار و معاون عمرانی فرمانداری شهرستان زرین‌دشت، شهردار شهرهای شهرپیر و دبیران، گروه انجمن دوستداران محیط زیست ایزدخواست و نیروهای امدادی منابع طبیعی و عشایر منطقه که در مهار این آتش‌سوزی همکاری داشتند، قدردانی کرد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان زرین دشت از شهروندان درخواست کرد که در صورت مشاهده حریق، هرچه سریعتر موضوع را ضمن تماس با شماره ۱۵۰۴ به یگان امداد جنگل و مرتع، گزارش دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 576496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟