آتش‌سوزی نخلستان‌های منوجان مهار شد

به گزارش رکنا، محمد محمودی روز شنبه  اظهار کرد: محل دقیق آتش‌سوزی را روستای بجگان از توابع بخش آسمینون شهرستان منوجان اعلام کرد و گفت: بلافاصله پس از آتش‌سوزی، شخصا فرماندهی عملیات را برعهده گرفتم و خودروهای آتش‌نشانی شهرستان در محل حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه عملیات اطفای حریق دقیقا ۲۱۰ دقیقه به طول انجامید، بیان داشت: با توجه به وسعت آتش‌سوزی یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی از شهرستان همجوار (کهنوج) درخواست کردیم که با دستور رییس شورای تامین این شهرستان، خودروی ذکر شده در کمترین زمان خود را به محل حادثه رساند و آتش با همکاری خوب تیم‌های آتش‌نشانی مهار شد.

عوامل انسانی عامل آتش سوزی نخلستان های منوجان

فرماندار منوجان علت آتش‌سوزی را در دست بررسی عنوان کرد و گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان در حال برآورد خسارت این حادثه هستند که متعاقبا اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان خسارت به نخلستان‌ها و سپس باغ‌های مرکبات وارد شده است، گفت: مردم در این روزها از آتش زدن علف‌های هرز یا چوب‌های خشک در باغ‌ها و مزارع خودداری کنند زیرا به علت بارندگی‌های خوبی که ابتدای امسال داشتیم و رشد علف‌های مستعد حریق، امکان سرایت آتش به زمین‌ها و باغ‌های همجوار وجود دارد.

محمودی بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ بیمه بین کشاورزان و دامداران تاکید کرد و افزود: بیمه در حوادثی همچون آتش‌سوزی، سیل، زلزله و دیگر موارد می‌تواند کمک موثری به مال‌باختگان کند.

شهرستان منوجان با وسعتی معادل هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر در فاصله ۴۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است. این شهرستان از جنوب و غرب با شهرستان‌های رودان استان هرمزگان و از شمال و شرق با شهرستان کهنوج همسایه است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 576411 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟