ارتفاعات سبزپوشان شیراز همچنان طعمه آتش

به گزارش رکنا، با اشاره به آتش‌سوزی‌های متعدد و مستمر در ارتفاعات استان فارس و شیراز اظهار داشت: ارتفاعات شمالی و جنوبی استان به ویژه شیراز دچار آتش‌سوزی متعدد و مستمر شده در صورتی که حفظ منابع طبیعی باید در اولویت باشد.

وی با انتقاد از عدم حضور مسئولان امر و عدم کمک به نیروهای مردمی در اطفای حریق گفت: در ارتفاعات سبزپوشان و در بازدیدی که شب گذشته از این منطقه داشتم به جز نیروهای مردمی و مسئولان محلی امکان آنچنانی برای مهار آتش فراهم نبود در صورتی که نیروهای مردمی نیازمند پشتیبانی هستند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استان حتما باید برای مقابله با آتش‌سوزی تجهیز شود، افزود: به دلیل فاصله طولانی و صعب‌العبور بودن مسیر در ارتفاعات سبزپوشان باید حتما با استفاده از پرواز و به صورت هوایی امکانات جابه‌جا شود.

عزیزی با انتقاد از عملکرد منابع طبیعی استان بیان کرد: منابع طبیعی بنا بر گزارش‌های محلی آنگونه که باید در صحنه نیست در صورتی که باید حضور جدی و تعیین‌کننده داشته باشد، البته باید همه دستگاه‌ها کمک کنند نباید یک دستگاه از خود سلب اختیار کند ولی مسلم است که مقابله با آتش از وظایف ذاتی منابع طبیعی است.

وی با توجه به نیاز شدید استان فارس به بالگرد آبپاش تصریح کرد: باید مسئولان مربوطه برای خرید و تجهیز بالگرد آبپاش اقدام کنند هر امکانی هم برای پیگیری لازم باشد مجمع نمایندگان پشتیبانی می‌کند ولی مدیران اجرایی باید این موضوع را پیگیری و دنبال کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه نباید نیروهای مردمی را رها کنیم و هیچ کمکی به آنها نشود، گفت: منابع طبیعی باید حساس‌تر باشد، اینکه جنگل‌ها و ارتفاعات آسیب ببیند و ظهور و بروزی از منابع طبیعی دیده نشود پذیرفتنی نیست.

به گزارش تسنیم ارتفاعات سبزپوشان در شرق شیراز در دو روز گذشته دچار حریق شده و هرچند از صبح امروز اقداماتی از سمت فرمانداری و آتش‌نشانی شیراز برای اطفای حریق انجام گرفته اما همچنان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 576018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟