کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات قزوین نجات یافت

به گزارش رکنا،حکمت الله هاشمی روز جمعه با اعلام این خبر افزود: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر مفقود شدن کوهنوردی در ارتفاعات بین روستای آوه و طالقان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان پایگاه معلم کلایه به منطقه اعزام شد.

به گفته معاون امداد و نجات استان، ۲ کوهنورد چند روز گذشته از سمت طالقان به ارتفاعات بین طالقان و الموت حرکت می‌نمایند که پس از ساعتی کوهنوردی از هم فاصله گرفته و همدیگر را گم می‌کنند.

هاشمی در ادامه افزود: یک نفر از آنها پس از یک شبانه روز کوهپیمایی به منطقه الموت و به ارتفاعات روستای آوه و مدان وارد می‌شود که تیم جست وجو و نجات اعزامی از پایگاه معلم کلایه با مشارکت چوپانان حاضر در منطقه یک روز بعد فرد مفقود شده را می‌یابند.

وی گفت: این تیم با توجه به دشواری مسیر، تاریکی هوا و خستگی فرد مفقود شده، به ناچار پس از اسکان شبانه در کوه، صبح روز بعد برای بازگشت به منطقه امن و هدایت کوهنورد به منزل اقدام می‌کنند.

هاشمی در خصوص سرنوشت کوهنورد دوم، گفت: احتمالا نفر دوم نیز از ارتفاعات طالقان وارد شهرستان البرز شده باشد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اظهار داشت: با نزدیک شدن به فصل گرما و کوهستانی بودن منطقه الموت طبق سال‌های گذشته احتمال چنین حوادثی زیاد است.

هاشمی افزود: سه نفر از نجاتگران پایگاه امداد و نجات معلم کلایه در قالب یک تیم با تجهیزات کامل و با استفاده از یک دستگاه خودروی کمک دار در این عملیات جستجو حضور داشتند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 575980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟