دستگیری کلاهبردارانی که  کشاورزان را طعمه قرار می داد / در خوزستان فاش شد

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ شاهین حسنوند رییس پلیس فتا خوزستان بیان کرد: در رابطه با همین موضوع شخصی به این پلیس مراجعه و اظهار کرد: برای خرید یک دستگاه سم پاش به یک سایت اینترنتی مراجعه کردم که برای تکمیل خرید تنها روش کارت به کارت وجود داشت و من نیز مبلغ را با همین روش به حساب مدیر شرکت واریز کردم. پس از مدتی که خبری از ارسال کالا نشد، علی‌رغم تماس‌های مکرری که با سایت گرفتم، هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد.

فردی که با راه اندازی سایت از کشاورزان کلاهبرداری می کرد دستگیر شد

وی افزود: مالباخته پس از آنکه متوجه می‌شود که این سایت جعلی است و از وی کلاهبرداری شده، به پلیس فتا مراجعه و خواستار رسیدگی شد. در ادامه با ثبت اظهارات شاکی، پرونده مقدماتی تشکیل شده و در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. در بررسی‌های اولیه انجام شده بر روی پرونده، اطلاعات سایت کلاهبرداری بررسی شده و با شیوه‌های تخصصی، مشخصات گرداننده سایت به دست آمد که در ادامه با اقدامات فنی، عامل کلاهبرداری شناسایی و هویت وی کشف شد.

شناسایی گرداننده سایت فروش لوازم و ادوات کشاورزی

رییس پلیس فتا خوزستان در تشریح این کلاهبرداری گفت: متهم سایتی را با عنوان فروش وسایل و لوازم کشاورزی راه‌اندازی کرده بود و با سوءاستفاده از اعتماد و سادگی شهروندان برای دریافت مبلغ کالاهای موجود در سایت، مشتریان را مجبور به انتخاب روش کارت به کارت می‌کرد. وی همچنین برای اینکه شناسایی نشود از کارت‌های بانکی و شماره‌های دیگران استفاده می‌کرد.

سرهنگ حسنوند گفت: این فرد که از متهمین و کلاهبرداران سابقه‌دار نیز می‌باشد، پس از شناسایی با توجه به محل اختفاء، با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی و اخذ نیابت تحویل مقام محترم قضایی گردید.

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: موضوعی که مالباخته باید به آن توجه می‌کرد این بود که سایت‌های معتبر از درگاه بانکی رسمی استفاده می‌کنند که پس از کسب مجوزهای لازم به آنها داده می‌شود و هیچ‌گاه مشتری را مجبور به انتخاب روش کارت به کارت نمی‌کنند.

این مقام انتظامی هشدار داد: شهروندان برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری در هنگام خریدهای اینترنتی خود از سایت‌های معتبر و دارای مجوزهای رسمی استفاده کنند. نماد اعتماد الکترونیکی از جمله نمادهایی است که سایت‌های معتبر پس از احراز هویت از آن استفاده می‌کنند. همچنین به هیچ عنوان از کانال‌ها و پیج‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش کالا می‌کنند خرید نکنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 575759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟