۸۵ درصد زورگیری‌ها در تهران توسط موتور سیکلت‌ها است

به گزارش گروه حوادث رکنا، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در دومین طرح کاشف پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: ما در سال‌های ۹۸، ۹۷ و ۹۶ شاهد ارتقا کیفیت کشف، پیشگیری و مقابله با سرقت را در تهران شاهد بودیم و میزان سرقت کلانشهر تهران سالانه حدود ۳ درصد و با توجه به تراکم و ... کاهش داریم.

استاندار تهران با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد سارقان در این کلانشهر سکونت ندارند گفت: امروز کشفیات در معرض نمایش هستند و سارقان هم دستگیر شده‌اند.

او ادامه داد: ما شاهد اقدامات بسیار ارزشمند و موثر در ارتقا بخشیدن به آسایش شهروندان هستیم، نیروی انتظامی شرایطی را فراهم کرده که وقوع جرم بسیار کاهش پیدا کرده و کشفیات هم افزایش یافته است.

پلیس ها به دوربین مجهز میشوند

بندپی در پاسخ به سوالی مبنی بر تحهیز کردن پلیس به دوربین و... گفت: ما در استانداری و فرمانداری تهران کمک میکنیم و برخوردار کردن پلیس تهران از تجهیزات روز نظیر دوربین‌های الکترونیکی از مباحث جلسه امروز بود و از شهرداری درخواست داشتیم که نسبت به در اختیار قرار دادن دوربین‌هایی به پلیس و جا‌هایی که نصب دوربین نیاز است، همکاری کنند.

استاندار تهران افزود: ما ۱۵۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه داریم و حدود ۴ میلیون موتور سیکلت تردد می کنند که هویت مشخصی ندارند و ۸۵ درصد زورگیری‌ها نیز توسط موتورسیکلت ها است.

مسئولیت اجرای طرح ترافیک بر عهده وزارت بهداشت

محسنی بندپی درباره اجرای طرح ترافیک گفت: روز گذشته در کمیته اجتماعی انتظامی استان تهران این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

او ادامه داد: قرار شد در این مورد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که مسئولیت اصلی این کار را عهده دار هست، گزارشی را به ستاد ملی ارائه کند و تصمیم نهایی مبنی بر ادامه تداوم اجرای طرح اتخاذ شود.

محسنی بندپی گفت: استانداری و ستاد مبارزه با کرونا استان تهران گزارش خود را به وزارت کشور اعلام کرده اند و انتظار ما در بحث حمل و نقل عمومی برآورده نشده است.

در هر منطقه 2 کلانتری احداث میشود

او در باره احداث کلانتری در کلانشهر تهران گفت: در شورای امنیت کشور مصوب شد ۸۰ کلانتری به کلانتری‌های تهران اضافه شود و بر همین اساس جلساتی با شورای شهر برگزار شد و قول دادند در هر منطقه‌ای ۲ قطعه زمین را در اختیار قرار دهند.

محسنی بندپی افزود: قرار شد بنده و سردار رحیمی در شورای شهر حضور پیدا کنیم و اهمیت و ضرورت احداث کلانتری و زمین‌ها را در آنجا مطرح کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 575534 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟